orkar inte ta tag i saker
Vet inte om jag ska placera detta på ekonomi eller psykisk ohälsa.
Känner mig så misslyckad. Jag är 20 år gammal och folk runtomkring mig, som gick i min klass osv gifter sig, får barn, har bra jobb osv. Eller bor hemma hos föräldrarna och har det bra, eller studerar för att bli något bra.
Men jag har redan skulder upp till öronen, arbetslös, förlorat alla mina vänner för att jag inte orkar träffa folk. Jag ligger hemma och sover bort mitt liv.
Mitt stora problem ligger i ekonomin. Vi kom efter med räkningar vilket skapar dubbla räkningar varje månad. Soc hjälper oss, och det är jag mycket tacksam för, men nu har det börjat dyka ner inkasso och kronofogdbrev.
Jag har tappat suget att leva. Jag orkar inte ens öppna mina brev. Jag har inte bokat tid hos socialen för jag orkar inte leva såhär. Allt är bara så jävligt. Min sambo har fått jobb nu, äntligen! Men jag har inte fått något jobb och det tär på mig väldigt mycket att alltid sitta hemma, inte ha pengar att åka någonstans heller.
Gnäll, gnäll, jag vet.... men jag orkar inte leva. Har självmordstankar varje dag, men ingen vet någonting. Utåt sett försöker jag vara stark och glad, när man träffar familjen men inuti dör jag långsamt.