• Angelmommy

Hur mycket kostar en p-ring?

Jag undrar om det är någon här som vet hur mycket en "p-ring" kostar? Jag har funderat på att skaffa en sådan nu snart och undrar även om någon här tycker att den fungerat bra?

• Svar på tråden Hur mycket kostar en p-ring?
  • Emmeliina

Jag har precis slutat med mina p-ringar.. var bara på dem i 3 månader men tyckte dem fungerade kanon! För 3 stycken kostade det mig 316 kr så jag tycker dem e rätt dyra men skönt att slippa komma ihåg att ta en pilla varje dag plus att varken jag eller min man kände den under samlag. Bara positivt tyckte jag iaf :)

• Inna H

P-ringen har du inne i tre veckor, tar ut den, får mens och sätter sedan in en ny igen. Du behöver alltså flera ringar - det vill säga en i månaden. Jag har haft p-ring förut ... och jag var jättenöjd. Passade mig perfekt. Antingen kan man få dem utskrivna i 1-ringsförpackningar eller förpackningar med tre i varje. Jag hade tre i varje - och jag tror att det blir lite billigare så. Minns inte riktigt, men tror att jag betalade cirka 240 kronor för tre ringar.

• Inna H

Hoppsan! Jag märker snabt att det visst var lääänge sedan jag använde dem. Priset verkar ju ha ökat rejält.

• Emmeliina

det e kanske olika beronde på var du bor det vet jag inte :P men för mig kostade dem 316 kr, men var helt klart värt det :)

• Inna H

Jag håller med om att det är värt det. Om jag skulle välja i dagsläget, så skulle jag ändå välja p-ring - oavsett priset. Så otroligt smidigt att slippa komma ihåg att ta piller och inte behöva oroa sig om man varit magsjuk eller så (att pillret inte skulle vara kvar/ha gjort verkan alltså). Varken jag eller min fästman kände heller av den under samlag. Det enda negativa jag kan komma på var att jag ibland kände av ringen, som om den ville "vara på väg ut" ... men det var samtidigt så sällan och då var det bara att lite diskret hitta en möjlighet att putta upp den på plats igen. Så fördelarna överväger helt klart.

• Siphra

Ett alternativ till p-ring är ett helt ofarligt silikonpessar, FemCap, man sätter in på livmodertappen. Inte så svårt och känns inte alls. Sätt in varannan dag, ta ut tvätta och sätt in igen. Eller när du anar att det kanske blir nåt. Kostar 790 kr plus 130 för gel och lite för frakt. Men pessaret kan du ha flera år om du inte behöver byta storlek.

OCH det skadar inte miljön som alla hormoner, inklusive p-ring gör.
    Alla som använder hormoner kissar ut det i vårt dricksvatten orenat. Och aja baja de som spolar ner en p-ring i toan.

• Emmeliina

visserligen får man speciella påsar från apoteket som man ska lägga sin använda p-ring o lämna tillbaka till apoteket. Så kan man ju bara hoppas att alla tar sitt ansvar :)

• Siphra

Ja, men man kissar ut hormoner i alla fall. Och många får trots allt biverkningar också.

Svar på tråden Hur mycket kostar en p-ring?