• Mirris

Kan nån tala om för mig åt vilket håll man ska skruva för att LOSSA hjulmuttrarna???

DOm sitter fan asahårt. Men jag vet ju inte åt vilket håll man ska lossa dom?
    Medsols eller motsols??

Vill inte hoppa mer på fälgkorset ifall jag bara drar åt det ännu mera.

SNÄLLA... kan nån tala om för mig åt vilket håll jag ska försöka skruva

• Svar på tråden Kan nån tala om för mig åt vilket håll man ska skruva för att LOSSA hjulmuttrarna???
  • Mirris

Ja det var det jag tänkte... då ska jag försöka igen! Kommer väl få loss en mutter bara eller nåt. Har inget extrarör att förlänga med heller... eller jo, undrar om man kan trä på dammsugarröret (har ett extra som jag inte använder).

• Mirris

*ger upp*... gode tid va dom skruvat åt hårt!

Tur man inte fått punka!

• Mirris
    ThisIsMe skrev 2009-11-05 14:41:47 följande:
    "Righty tighty, lefty loosey"
    Haha.. ska jag komma ihåg!
  • Gorban

Skaffa en nyckel med utfällbart handdtag. Finns på Biltema, Claes Olsson m.m. Då får du loss vilken mutter som helst med väldigt lite kraft.

Om du tänker dra åt muttrarna med samma handtag får du vara väldigt försiktig annars kan du dra dem för hårt och skada gängorna.

• Mirris
    Gorban skrev 2009-11-05 16:11:38 följande:
    Skaffa en nyckel med utfällbart handdtag. Finns på Biltema, Claes Olsson m.m. Då får du loss vilken mutter som helst med väldigt lite kraft.Om du tänker dra åt muttrarna med samma handtag får du vara väldigt försiktig annars kan du dra dem för hårt och skada gängorna.
    Jag tog ett av benen till studsmattan och trädde på... men det gick inte alls ialalfall.
    Nåja, i morrn åker jag till en gube som brukar meka med min bil... han har rediga grejjer
  • Mirris
    ThisIsMe skrev 2009-11-05 20:05:12 följande:
    Har du inget fälgkors, TS?
    JOpp... det är det jag har!
Svar på tråden Kan nån tala om för mig åt vilket håll man ska skruva för att LOSSA hjulmuttrarna???