• Babama­ma
    Äldre 5 Nov 14:43
    3260 visningar
    5 svar
    5
    3260

    Taiwan - en dröm som blev sann

    Måste bara få sprudla av mig min glädje. För två år sedan hämtade vi vår lilla dotter från Taiwan...bara det är ju som en dröm Nu har vi haft varandra ett tag och livet är bara så perfekt det bara kan.
    När jag ser in i min dotters ögon känner jag värme, kärlek, lycka ...... Att få älska någon så! Vilken tur vi har haft!

    Kan varmt rekommendera Taiwan, som är ett mycket bra land att adoptera ifrån.
    Såg att Korea har stoppat adoptionerna för ett tag. Jag är så ledsen för alla er som väntar och nu får ett bakslag till. Väntan är så torterande. Mötte ett par på stan som innan stoppet berättade att de skulle byta från kinakön till Koreakön, nu hamnar de mitt i stoppet - det är inte rättvist! Taiwan är ett litet land men det har faktiskt kommit ganska många barn därifrån sista tiden. Barnen är extremt väl omhändertagna. barnhemmen är väldigt fina. Det känns som allt går väldigt rätt till. Dessutom är det biomammorna som oftast är med och väljer ut adoptivföräldrarna till barnen. uppdateringarna efter BB är täta och man får väldigt mycket information och bilder på sitt barn! För er som matchar och som har väntat och väntat kan jag rekommendera att prata med BFA och BV . Kanske blir väntan kortare? -Inte vet jag!

  • Svar på tråden Taiwan - en dröm som blev sann
  • Äldre 5 Nov 15:11
    #1

    Så himla mysigt du beskriver det...
    Vi väntar på BB och det är så skönt att höra att det blir bra till slut, och att det är värt allting hundra gånger om när man väl fått sitt efterlängtade barn.

    Kan inte vänta tills jag sitter där själv med mitt lilla knytt!

  • Äldre 5 Nov 15:15
    #2

    Fast det är ju inte stopp i Sydkorea bara tillfälligt stoppade resebesked.

  • mammam­ys06
    Äldre 5 Nov 16:30
    #3

    Precis! Det skickas fortfarande ansökningar till Korea och jämförelsevis så är Korea ett snabbt land i förhållande till många eller de flesta andra länderna. Jag vet att Taiwan har väldigt lång väntan på rb också så det är ju lång och oviss väntan där också. Det är att det är nytt år nu på gång och därför vill Korea förhala antal barn som lämnar Korea och de som kanske skulle fått åka till sina barn nu innan årsskiftet får vänta till efter årsskiftet, inget annat har hänt där!


    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • mammam­ys06
    Äldre 5 Nov 16:34
    #4

    Så hade jag kunnat adoptera från Korea hade jag valt det före Korea om man ser till väntetiden men självklart är det underbart att det är ett bra land att adoptera ifrån, Taiwan menar jag Vet flera som fått barn därifrån genom BFA och det är jättefina barn på alla sätt och vistelsetiden där är väldigt kort om man nu vill komma hem fort. Det negativa är den långa väntan mellan bb och rb.....


    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • Katten Janson
    Äldre 6 May 00:13
    #5

    Jag kan varmt rekommendera Taiwan av egen erfarenhet.

Svar på tråden Taiwan - en dröm som blev sann