• Angels

Sophiahemmet - hur lång väntan?

Ringde till Sophiahemmet för ett tag sedan för att be om en tid för utredning men då sa hon som svarade att hon tyvärr inte hade några tider kvar utan jag skulle återkomma den 16 november för tid. Någon som vet hur lång tid det sedan dröjer innan man får komma in? Glömde nämligen fråga.

• Svar på tråden Sophiahemmet - hur lång väntan?
  • humlan1979

Hej, jag ringde idag. De sa att jag skulle återkomma i slutet på november och de har antagligen inga tider före februari! Helt galet.
    Lycka till.

• Angels

Va? Men varför sa hon till mig då att jag ska återkomma den 16:e?

• kattm

Jag ringde för några veckor sedan, och fick också höra 16/11. De hade inget schema att boka in nya tider i, sa hon som jag pratade med, och hon kunde inte säga vad det kunde röra sig om för väntetid. Nu kanske schemat har börjat bli lite klarare då?

Jag kommer att gå till en privat gynekolog i Solna, Eva Svanborg. Första besöket är imorgon. Vet inte hur mycket hon gör själv, och vad som blir på remiss, och i så fall hur lång väntetid det är för det man remitteras för.

• Pluppa
    Angels skrev 2009-11-05 18:26:35 följande:
    Ringde till Sophiahemmet för ett tag sedan för att be om en tid för utredning men då sa hon som svarade att hon tyvärr inte hade några tider kvar utan jag skulle återkomma den 16 november för tid. Någon som vet hur lång tid det sedan dröjer innan man får komma in? Glömde nämligen fråga.
    Vi gör just nu IVF på Sophiahemmet och behövde inte vänta (går privat). Kan vara så att du kan komma in snabbare om du gör utredningen någon annanstans. Vi fick hjälp med själva utredningen på Mama Mia. Kolla med dem!
  • Angels

Jag ringde den 16 nov och fick tid i mitten av februari. Får vänta till dess. Men har man försökt 5½ år så kan man vänta 3 mån till.

• Fredrika Bremer

När jag gjorde utredning på SH fick vi tid 3 mån efter telefonsamtalet MEN bm tipsade om att om man lämnade sina prover så snart som möjligt kunde man bli kallad på återbudstid, och det blev vi efter bara någon vecka. Tre graviditeter senare tycker jag att det var väl värt det Lycka till alla!

• Angels

Fredrika Bremer skrev 2009-12-01 12:27:04 följande:

När jag gjorde utredning på SH fick vi tid 3 mån efter telefonsamtalet MEN bm tipsade om att om man lämnade sina prover så snart som möjligt kunde man bli kallad på återbudstid, och det blev vi efter bara någon vecka. Tre graviditeter senare tycker jag att det var väl värt det Lycka till alla!
    Tack för tipset. Jag ska ha mens den 18 dec så den 21 blir det till att ta prover. Ska se till att skicka iväg karln också så hans prov blir klart. Får ju ingen tid i dec, men kanske i januari om vi har tur.
Svar på tråden Sophiahemmet - hur lång väntan?