• Mana08

Handen på hjärtat... När kan man börja sätta upp adventljusstakar?

Snön faller utanför fönstret och jag tycker det är så mysigt.
    Men när kan man börja sätta upp stakarna i fönstret? Jag vet att man "borde" göra det mot första advent, men finns det verkligen ingen som gör detta tidigare pga att det är mysigt?
    Vill ju inte verka helt "puckad" och sätta upp sånt nu (trots att jag bara längtar efter det), skulle jag göra det så skulle jag nog vara den enda i mitt område (bor i ganska stort område).

Vad säger ni, måste jag verkligen vänta så länge som till första advent?

• Svar på tråden Handen på hjärtat... När kan man börja sätta upp adventljusstakar?
  • marialovisa

Adventsljusstakarna sätter man upp första advent, punkt. Skaffa en trevlig myslampa istället.

• catwomen

Vi har redan satt upp första adventsljusstaken. Jag tycker inte att man behöver vänta tills första advent. Vi tycker bara det är mysigt med lite ljus i fönstret såhär i vinter mörkret.

• Miss Maya

Jag har haft min uppe sedan förra julen.

• MassiiMotoo

Handen på hjärtat hehehehe

Jag sätter upp den slutet av november..

• Mizzz

jag skulle kunna stäcka mig till att sätta upp dem lördagen innan första advent. Men det är gränsfall..

• Mizzz
    catwomen skrev 2009-11-05 20:01:32 följande:
    Vi har redan satt upp första adventsljusstaken. Jag tycker inte att man behöver vänta tills första advent. Vi tycker bara det är mysigt med lite ljus i fönstret såhär i vinter mörkret.
    Vi har så många andra lampor och ljus...
  • tisteln

Lördags eftermiddagen till 1:a advent, samtidigt som julskyltningen börjar.

Jag bojkottar butiker som tar fram julpynt innan 1:a advent.

• Liljekonvaljblomman

Blir till första advent men mest för att inte folk ska börja prata Hade jag bott i skogen hade jag satt upp den igår när den första snön kom

• Queenie70

Absolut tidigast är när du går å lägger dig dagen innan första advent så den är färdig och klar till morgonen.

• Queenie70

Då kan du inte ha många affärer att handla i sen, för ALLA affärer har ju börjat med pyntet redan...

tisteln skrev 2009-11-05 20:03:31 följande:
    Lördags eftermiddagen till 1:a advent, samtidigt som julskyltningen börjar.Jag bojkottar butiker som tar fram julpynt innan 1:a advent.
Svar på tråden Handen på hjärtat... När kan man börja sätta upp adventljusstakar?