• M och M

Hur ge bort pengar på roligare sätt till 13-åring??

Skulle behöva lite hjälp med idéer. Ska på kalas till en kille (inte så mogen och vuxen av sig) som fyller 13 år. Allt han önskar är pengar så det får det bli i present men det är så tråkigt med pengar i kuvert...

MIN FRÅGA NU ÄR OM DET FINNS NÅGON SOM HAR NÅGON BRA IDÉ HUR MAN KAN GÖRA PRESENTEN ROLIGARE???!!!

TUSEN TACK PÅ FÖRHAND

• Svar på tråden Hur ge bort pengar på roligare sätt till 13-åring??
  • Shadowcat

ta en telefonkatalog, limma ihop sidorna skär ett hål och lägg pengarna där. slå in :)

• M och M
    Shadowcat skrev 2009-11-05 20:30:25 följande:
    ta en telefonkatalog, limma ihop sidorna skär ett hål och lägg pengarna där. slå in :)
    )) Det var en rolig idé! Typiskt att vi för ungefär en vecka sedan bestämde oss för att slänga våra kataloger som ju bara låg och skräpade...
  • Stratto

Ta en glasburk eller annan fin glasbehållare. Blanda pengar/sedlar med massa (blått eller annan grabbig färg) julgransglitter. Så fick jag pengar av min mor en gång när jag var i den åldern. Tyckte det var jättefint och roligt

• M och M
    Stratto skrev 2009-11-05 20:33:01 följande:
    Ta en glasburk eller annan fin glasbehållare. Blanda pengar/sedlar med massa (blått eller annan grabbig färg) julgransglitter. Så fick jag pengar av min mor en gång när jag var i den åldern. Tyckte det var jättefint och roligt
    TACK Också en bra idé - funderar på om man kan göra något liknande fast med godis?!
  • Undret Gilan
    M och M skrev 2009-11-05 20:28:22 följande:
    Skulle behöva lite hjälp med idéer. Ska på kalas till en kille (inte så mogen och vuxen av sig) som fyller 13 år. Allt han önskar är pengar så det får det bli i present men det är så tråkigt med pengar i kuvert...MIN FRÅGA NU ÄR OM DET FINNS NÅGON SOM HAR NÅGON BRA IDÉ HUR MAN KAN GÖRA PRESENTEN ROLIGARE???!!!TUSEN TACK PÅ FÖRHAND
    Ta en gren och stoppa ner i en kruka fylld med små mynt och dekorera trädet med godis.:)
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • Stratto

M och M skrev 2009-11-05 20:34:52 följande:

TACK Också en bra idé - funderar på om man kan göra något liknande fast med godis?!
    Ja!! Typ godis med roliga färggranna papper på
  • M och M

Vad kul med alla idéer!!! Nu vill jag bara ha fler, så att min fantasi kan gå igång ordentligt )))))))

• Snooze

Ta mynt (ju mindre valör, desto bättre) och tryck fast dom på en lång tejpbit och tejpa sen på ovansidan också, så blir det som en lång kedja....

• M och M

Godmorgon!!! Tar gärna emot fler bra idéer Dagen D är på söndag!!!

• jan2009

vik ihop 20-lappar som fjärilar och sätt med snöre i en blomma

• jan2009

du har visst redan varit där:)

så, vad blev det?

• M och M

Tack för all hjälp!!!

Till slut tog jag en fin glasburk som jag skrev på med gele/fönsterfärg i häftiga färger. Sedan fyllde jag burken med sedlar, 10:or och 5:or samt killens favoritgodis. Han verkade nöjd

• Stratto

M och M skrev 2009-11-11 22:55:12 följande:

Tack för all hjälp!!!Till slut tog jag en fin glasburk som jag skrev på med gele/fönsterfärg i häftiga färger. Sedan fyllde jag burken med sedlar, 10:or och 5:or samt killens favoritgodis. Han verkade nöjd
    Härligt!
Svar på tråden Hur ge bort pengar på roligare sätt till 13-åring??