Hur mycket tänder 15 månaders?
Hur mycket tänder har era 15 månaders?? Jag har inte kunnat räkna men min har hela munnen full, och verkar ha de flesta kindtänderna. När är det färdigt med tänderna? Hur många får man?
Hur mycket tänder har era 15 månaders?? Jag har inte kunnat räkna men min har hela munnen full, och verkar ha de flesta kindtänderna. När är det färdigt med tänderna? Hur många får man?
Svar till drottningen1970:
Det är färdigt med tänderna omkring två års ålder. Man får 20 stycken,
10 i överkäken respektive underkäken.
Tack. Ska försöka räkna.
sonen är inte 15mån ännu men väl 13mån och har 10st tänder vara av två kindtänder.
Min dotter hade 12 tänder (6 uppe och 6 nere) när hon var 15 mån. Nu är hon 18 mån och har 16 tänder. Hon har då 4 kindtänder (2 uppe och 2 nere) kvar som förmodligen kommer komme inom det närmsta halvåret.
Min tjej är 15mån och hon har 2 små risgryn i munnen nertill. Vi väntar för fullt på resten men ingen skymt av dom.
Sonen blir 15mån imorgon och han håller just nu på att få igenom sin 4e kindtand, dvs han har 8 framtänder och 4 kindtänder nu.
Kompisen på ÖF har 6st små tänder bara
Olika dte där!
Min pojke är 17 månader han har 4tänder nere & 3 där uppe:)
min dotter är 15 månader idag och har 12 tänder, varav 4 är kindtänder. Hennes första tand kom när hon var 10 månder och 12 tänder hade hon när hon var 4 månader så det gick väldigt fort...
Min dotter är 14 månader och har precis fått sin 7:e tand. Hon har nu 4 uppe och 3 nere.
Oj va olika det är...
sonen e lite efter då, hehe han e 14 månader o har 4, 2 uppe o 2 nere.. hoppas resten kommer snart.. lite jobbigt o behöva skära all mat så smått.. vill ju att han ska kunna äta lite mer o större bitar..
åh det är ju så olika. Min första son hade kunnen full vid 15 mån. Min andra är nu strax 15 mån och har bara 4
kunnen? Jag menar munnen
när min son var 15 mån hade han alla sina 20 tänder. tror han fick den sista kring 13 mån.
första kom vid 4 mån.
shit va många tänder alla verkar ha. hehe vet att d kommer men han fick den första vid nästan 1 års ålder.. e ju så sent..
när sonen var 12månader hade han 12tänder tror jag, nu är han 16månader och 4tänder har varit påväg upp i ca 1månad, han har tänder innanför dom här, vet inte varför dom kommer lite huller om buller ;)
men det är skönt att han har tänder för han äter allt och ska inte ha något mosat