• lokisse

Jag söker en ramsa ur bullerbyn

En klapp ramsa ur barnen i bullerbyn är det nagon som vet vilken jag menar och kan hjälpa mig med texten?? 

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Svar på tråden Jag söker en ramsa ur bullerbyn
  • Cia o krabaten

Minns du ngt mer?
    Vad den handlar om, när de hade den '(typ jul eller i skolan eller så)

• lokisse
    Cia o krabaten skrev 2009-11-05 22:21:32 följande:
    Minns du ngt mer?Vad den handlar om, när de hade den '(typ jul eller i skolan eller så)
    sa vitt jag mins är det britta och lisa som ramsar den det är en typisk klapp ramsa typ "ene mene ping pang pong" grej...
  • Cia o krabaten

Kollar en del på Bullerbyn nu med dottern och älskade den som barn, men där går jag bet...
    Falukorvssången duger inte??

• Snuttjulla

är den inte lite som ärtan-pärtan...?
    Typ ene mene mine mong, ärtan pärtan...
    Har du kollat youtube?

• lokisse
    Snuttjulla skrev 2009-11-05 22:27:45 följande:
    är den inte lite som ärtan-pärtan...?Typ ene mene mine mong, ärtan pärtan... Har du kollat youtube?
    nä det är sa svart när man inte vet vad man ska söka pa.. men jag ska genast ge mig av med ärtan
  • lokisse
    Cia o krabaten skrev 2009-11-05 22:27:20 följande:
    Kollar en del på Bullerbyn nu med dottern och älskade den som barn, men där går jag bet...Falukorvssången duger inte??
    den är bra men inte rätt...

det kan vara en ramsa som dom använder att räkna ut varnda med me...(minnes luckor i sa unga ar???)
  • Snuttjulla

annars låter den ju ganska lik den engelska versionen, vet inte hur det kan tänkas stavas, men jag tänkte om de bara försvenskat den lite...? (om du vet nån som kan den engelska, eller hittar den...)

• Birgitta L

Svar till lokissa:

Kan det vara den här?

Essike, dessike, luntan, tuntan,
    simmelimaka, kuckelikaka,
    ärtan, pärtan, piff, paff, puff.

Svar på tråden Jag söker en ramsa ur bullerbyn