• morriis

Katten låter som en råtta/ekorre

Lekte med kattungen för en stund sedan. Har en laserpekare åt honom som han verkligen gillar.

Iaf.

Han låg och lurpassade på den och sen började han kuttra och knäppa med munnen och lät som en blandning av en ekorre/råtta. Han lät som en gnagare!

Har aldrig tidigare varit med om att en katt låter på det där viset. Är det vanligt när de "jagar"? Eller är det bara ytterligare en av hans "egenskaper"

**..hamstern snurrar men hjulet är dött...**
  • Svar på tråden Katten låter som en råtta/ekorre
  • lokisse

ja dom liksom gurglar...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • morriis
    lokisse skrev 2009-11-05 23:28:50 följande:
    ja dom liksom gurglar...
    Fast det där var liksom inte riktigt gurgel känns det som =S Han pep och gnällde och kuttrade. I vilket fall såg det himla kul ut :p
  • lokisse
    morriis skrev 2009-11-05 23:30:32 följande:
    Fast det där var liksom inte riktigt gurgel känns det som =S Han pep och gnällde och kuttrade. I vilket fall såg det himla kul ut :p
    ja när dom blir riktigt till sig och sa trampar dom som vildar..
  • morriis
    lokisse skrev 2009-11-05 23:33:32 följande:
    ja när dom blir riktigt till sig och sa trampar dom som vildar..
    Haha ok. Är flåsande också vanligt?
  • lokisse
    morriis skrev 2009-11-05 23:34:27 följande:
    japp dom kan drägla med i blöand särskilt när dom är sma och oerfarna
  • Silverfisken
    morriis skrev 2009-11-05 23:34:27 följande:
    Japp :) Vår katt flåsar som bara den efter att vi lekt med lasern, men det är inget farligt. När det är flugjakt eller fågelskådning låter han väldigt mycket också.

Kolla in den här. Lite smårolig :)
  • morriis
    Silverfisken skrev 2009-11-05 23:37:58 följande:
    Japp :) Vår katt flåsar som bara den efter att vi lekt med lasern, men det är inget farligt. När det är flugjakt eller fågelskådning låter han väldigt mycket också.
    " target="_blank">

Kolla in den här. Lite smårolig :)
    Haha ja då är det inget fel på honom för att han är fet då. Han gör bara så när det är laserpekaren och aldrig annars så jag funderade på om det var fel på honom.

Han lät ungefär som katten i klippet gjorde 1½ minut in - fast mycket mycket mer och roligare haha
  • Kattägd

Mina katter gör så när de ser en fluga i taket eller en fågel på balkongen som de inte kommer åt :)

• Silverfisken

Tyckte att klippet passade in :)

• morriis
    Ester W skrev 2009-11-16 21:20:25 följande:
    Åh vad häftig din kisse såg ut och lät. Min lilla Ester gör också så, men jag har tyvärr inte kunnat spela in det.
    Det räcker med att kedjan på laserpekaren rasslar till lite så sitter han nedanför och kuttrar för fullt
Svar på tråden Katten låter som en råtta/ekorre