• Johanna 87

symbol för liv och död

jag skulle vilja tatuera in en symbol/symboler för liv och död men kan inte komma på riktigt vad, inget stort och komplicerad utan litet och enhetligt bara, har funderat på runor men njaaa, vet inte riktigt!

Tips,tips?

• Svar på tråden symbol för liv och död
  • LyckligtSlut

Yin och yang är väl liv och död (och alla andra motsatser) men det blir ju hippiekänsla på det och kanske inget man vill gå runt med:)

Var bara tvungen att skriva ändå eftersom jag ska tillägga att jag av någon anledning trodde du menade dödsruna när du skrev runor! Alltså dödsannonser typ! Tänkte fan vilken osmaklig grej, sedan kom jag på att jag tänkte fel^^

Men kanske någon fin latinsk skrift?

Wiccanerna har väl en del snygga symboler men då märker man sig ju till en tro (du kanske ej tillhör).

Som gammal synthare skulle det bli denna:
    jonasdotter.blogg.se/images/2008/radiation_warning_symbol_rusty_450_16480937.jpg

Vad är mer liv och död än kärnkraft?

Lycka till!

• Eluana79

oj ja det beror ju kanske pa vad man har for smak.... en dagger med en rosranka pa? Runor, En rod och bla droppe beror pa vad for smak du har:)

• Johanna 87

Yin och Yang är precis som du skriver liite för mycket hippie för min smak!

haha ja ta en random persons dödsruna och tatuera in på magen typ, skulle väl vara nånting :)

Jo wicca där sa du något, att "märka mig till en tro" känner jag mig inte oroad över, många ateister har ju krusifix i olika former intatuerade, som halssmycken osv, får kolla lite!

kärnkraft är inte så livfullt för mig måste jag säga, och inte heller någonting jag vill prägla min kropp med, fasten jag spontant alltid har gillat symbolen!

smak ja: som sagt någonting enkelt, ingen döskalle för död eller fågel för liv utan en enkel svart (antagligen utan skuggning också) symbol bara!

• Johanna 87

ankh står väl snarare för liv eller evigt liv kanske eller var det inte återfödelse?
    tyckte texten på wikipedia var rättså luddig, eller så är det bara jag som är lågutbildad :)

gillar symbolen dock men inte riktigt vad jag söker, tror jag!

• Tecken

Johanna 87 skrev 2009-11-06 20:12:45 följande:

ankh står väl snarare för liv eller evigt liv kanske eller var det inte återfödelse?tyckte texten på wikipedia var rättså luddig, eller så är det bara jag som är lågutbildad :)gillar symbolen dock men inte riktigt vad jag söker, tror jag!
    Huruvida det står för återfödelse eller ej - ingen aning. Men det framgår inte heller av din TS att det är just det du söker. Lycka till i din fortsatta jakt efter fina motiv
  • Mandragora

Prata med din tatuerare. Denna har säkert hur många förslag som helst. Ni skall ju ändå forma motivet tillsammans.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
Svar på tråden symbol för liv och död