• FannyN

Totalt kaos! Men annorlunda.

Vi är nyinflyttade i stan där vi bor och trivs underbart bra. Min son är 13 och trivdes från dag två i nya skolan. Dock genomgick han en metamorfos och blev totalt märkesfixerad. Jag har sagt att i fortsättningen så visst kan vi köpa märkessaker men det blir betydligt färre och han får köpa själv. Det är helt okej.

Han har hittat en bästis och de är som ler och långhalm, en go glad kille som är mycket trevlig och väluppfostrad. Båda är lika i typen, ledartyper som helst umgås med de i åttan och nian. Hur de nu lärt känna dem så fort? Poppis hos tjejer, den andra pojken har jag fått reda på av hans mamma att han gjort bort sig ordentligt i sexan genom att kräva guld av andra elever. Det tog tack och lov hus i helvete och han har helt slutat med det. Jag har även pratat dels med sonen dels med honom att inget sådant är okej. Min son är väldigt ordentligt mitt i allt det tuffa och sköter sig perfekt och är duktig i skolan och riktigt bra på idrott. han har säkert vinning av att han är tvåspråkig, svenska -engelska.

Så långt allt frid och fröjd. Igår köpte vi jacka åt sonen. En begagnad Canada Goose. Det tog totalt hus i helvete. Mamman ringde och skrek och gapade att nån sån skulle hon inte ha råd med och hon hade ringt agenten i Canada och i Sverige och kunde prislistan i huvudet. Jag kontrade då med att hon minsann köpt spel åt sin son för 3700 förra helgen för min son var med och han tyckte hon var helt bäng. Och två Peak tröjor för 995 kr styck. Då säger hon att hennes son är allt för henne och hon köper vad hon vill??!! Hon berättade ingående om deras ekonomi för jag skulle fatta hur det är att vara svartskalle och jag fattade väl inget som har ett toppjobb och med rik barnfri man. Hon gick på om att jag hade häst och att min son tittat på ett spel men valt att avstå för det fanns billigare på Tradera.

Jag kan uppriktigt sagt säga att jag är i chock. Mitt i allt ringde de från mitt jobb och här sitter jag på jouren och fattar ingenting.

Är det fel att köpa en märkesjacka även om man får den för samma pris som en Everest?? Är jag en elefant i affären som hon skrek. Jag har träffat henne fyra gånger och när jag tänker efter så har hon sagt otroligt mycket märkligt. Om mitt utseende mitt hem mitt jobb min ordning etc... Jag känner olust.

• Svar på tråden Totalt kaos! Men annorlunda.
  • LyckligtSlut

Fattar ingenting av detta!

Vad har kompisen och hans mamma med att göra om du köpt en fin jacka åt er son? Varför ska han ha samma jacka och vad spelar det för roll vilka spel den ena eller andra har?

Menar du att ni ringer till varandra (eller hon iaf) om din son fått en ny jacka som inte hon har råd att köpa likadan till sin? Då får hon väl köpa den hon har råd med?

• mausi2008

Detta var lite för virrigt för att förstå vad det handlar om :) man märker dock att du är mycket upprörd...

• FannyN

Tack då är det inte jag som är galen?? Jag har jobbat 80 timmar denna veckan från fredag i förra veckan och jag orkar inte. Ja hon ringde och var hysterisk. Hon frågade om jag visste vad hennes inkomst var? Bla Hur skulle jag veta det?
    Jag är trött trött trött men slumrar jag en stund och det kommer nån så kan jag inte ge ett bra bemötande så jag ska härda ut till 08.

• FannyN

Förlåt.

Jag köpte en jacka åt min son. Hans kompis har gått hem och velat ha en likadan . Hans mor hittade den inte i vår stad. Hon ringde då till agenten och fick reda på butikspriset och att hon inte kunde köpa billigt via dem. Hon blev totalt galen på mig för att jag borde ha tänkt att min sons mamma är nysvensk och har det svårt att komma in på arbetsmarknaden så jag får köpa en billig jacka så de kan ha lika.
    Jag är trött. Det är influensatider, jag jobbar med svårt sjuka barn och vi kan inte göra som vanligt av säkerhetstänk så det är rätt tungjobbat... eftersom jag är trött så svarade jag emot istället för att bita ifrån. Jag sa då att hon minsann handlat till sin son för över 5000 på en dag. Då blev hon tokig och trodde att jag missunnade henne det. Jag fick avsluta och kasta mig till jobbet och jag är inte färdig med detta.Min man sover och mina vänner så det känns ensamt.

• LyckligtSlut
    FannyN skrev 2009-11-06 00:49:03 följande:
    Tack då är det inte jag som är galen?? Jag har jobbat 80 timmar denna veckan från fredag i förra veckan och jag orkar inte. Ja hon ringde och var hysterisk. Hon frågade om jag visste vad hennes inkomst var? Bla Hur skulle jag veta det? Jag är trött trött trött men slumrar jag en stund och det kommer nån så kan jag inte ge ett bra bemötande så jag ska härda ut till 08.
    08?

Ja, 80 timmar? Sover du mer än tre timmar per natt? Inte konstigt att du blir förvirrad. Och sedan ringer en märkesfixerad tant.

Verkar ju som att hon har lite ångest över att inte kunna köpa ALLT till sin son och lägger för mycket pengar på hans prylar redan. Låter galet att det går ut över dig och din familj. Hur kan hon resonera då?

Skitsvår sits när du såklart inte vill att det ska skära sig mellan killarna pga mammans ryck, men nej, du är inte galen. Låter mycket konstigt och missriktad ilska.
  • LyckligtSlut
    FannyN skrev 2009-11-06 00:54:28 följande:
    Förlåt. Jag köpte en jacka åt min son. Hans kompis har gått hem och velat ha en likadan . Hans mor hittade den inte i vår stad. Hon ringde då till agenten och fick reda på butikspriset och att hon inte kunde köpa billigt via dem. Hon blev totalt galen på mig för att jag borde ha tänkt att min sons mamma är nysvensk och har det svårt att komma in på arbetsmarknaden så jag får köpa en billig jacka så de kan ha lika. Jag är trött. Det är influensatider, jag jobbar med svårt sjuka barn och vi kan inte göra som vanligt av säkerhetstänk så det är rätt tungjobbat... eftersom jag är trött så svarade jag emot istället för att bita ifrån. Jag sa då att hon minsann handlat till sin son för över 5000 på en dag. Då blev hon tokig och trodde att jag missunnade henne det. Jag fick avsluta och kasta mig till jobbet och jag är inte färdig med detta.Min man sover och mina vänner så det känns ensamt.
    08 på morgonen menade du!

Alltså ringer hon mitt i natten också?

Hon får väl försöka göra klart för sin son att han inte kan få allt alla andra får. Din son får väl inte allt hennes son får? Nja, på något sätt måste du försöka få henne att inse det, att hennes son får ju saker din inte får.

Men knäppt att du ens ska behöva prata om sådant med henne...
  • FannyN

Du är så klok!

Jag ska sova och sedan träffa henne och prata. Jag kan hjälp henne att hitta en likadan på Blocket för 1500 för det tror jag hon vill lägga men inte 6000 det skulle jag inte heller göra men det gick inte fram. Hon var i affekt. Jag klarade inte det.
    Klockan 08 slutar jag och är ledig en vecka!!! Yeees! Jag sover när det passar sig, nån måste ju jobba på nätterna också, folk är rädda, om det är befogat eller inte vet jag inte.

Tack snälla fina du!! Kram!

• LyckligtSlut
    FannyN skrev 2009-11-06 01:00:35 följande:
    Du är så klok! Jag ska sova och sedan träffa henne och prata. Jag kan hjälp henne att hitta en likadan på Blocket för 1500 för det tror jag hon vill lägga men inte 6000 det skulle jag inte heller göra men det gick inte fram. Hon var i affekt. Jag klarade inte det. Klockan 08 slutar jag och är ledig en vecka!!! Yeees! Jag sover när det passar sig, nån måste ju jobba på nätterna också, folk är rädda, om det är befogat eller inte vet jag inte. Tack snälla fina du!! Kram!
    Skönt om jag kan hjälpa! Låter bra om du kan förklara att 6000 kostade den ju inte och att du kan hjälpa att hitta en billig. Men riktigt jobbigt att hon ska bli så arg över saker. Blir ju ett problem att lösa längre fram även om det går att lösa nu med en billig jacka från blocket t ex. Men kanske hade hon bara ett tillfälligt ryck och sonen gnällde kanske och hon orkade inte vara arg på honom så hon blev arg på dig...

Lycka till med att lösa det. Hon är säkert väldigt rädd att verka som att hon inte har pengar till sina barn eller så.

Sov gott hela veckan sedan!
  • FannyN

Nej det här hände 17 igår kväll och jag hann inte prata klart för jag skulle börja jobba lite tidigare än det var tänkt. Men hon fick mitt journummer jag gav det utan att tänka, men hon har inte ringt.

Du tänker så rätt! Nej jag tro min plutt får mindre än vännen totalt sett. Jag ska möta henne med bra lugna argument. Men idag gick det inte faktiskt, det kändes som en sjuk film. jag skriver ut det du sagt ska du veta för det är inte svårare än så, men ibland snurrar jag in mig. Jag fungerar dåligt under stress. Du vet ju lite om varför.

Det känns bättre nu! Tack!

Svar på tråden Totalt kaos! Men annorlunda.