Totalt kaos! Men annorlunda.
Vi är nyinflyttade i stan där vi bor och trivs underbart bra. Min son är 13 och trivdes från dag två i nya skolan. Dock genomgick han en metamorfos och blev totalt märkesfixerad. Jag har sagt att i fortsättningen så visst kan vi köpa märkessaker men det blir betydligt färre och han får köpa själv. Det är helt okej.
Han har hittat en bästis och de är som ler och långhalm, en go glad kille som är mycket trevlig och väluppfostrad. Båda är lika i typen, ledartyper som helst umgås med de i åttan och nian. Hur de nu lärt känna dem så fort? Poppis hos tjejer, den andra pojken har jag fått reda på av hans mamma att han gjort bort sig ordentligt i sexan genom att kräva guld av andra elever. Det tog tack och lov hus i helvete och han har helt slutat med det. Jag har även pratat dels med sonen dels med honom att inget sådant är okej. Min son är väldigt ordentligt mitt i allt det tuffa och sköter sig perfekt och är duktig i skolan och riktigt bra på idrott. han har säkert vinning av att han är tvåspråkig, svenska -engelska.
Så långt allt frid och fröjd. Igår köpte vi jacka åt sonen. En begagnad Canada Goose. Det tog totalt hus i helvete. Mamman ringde och skrek och gapade att nån sån skulle hon inte ha råd med och hon hade ringt agenten i Canada och i Sverige och kunde prislistan i huvudet. Jag kontrade då med att hon minsann köpt spel åt sin son för 3700 förra helgen för min son var med och han tyckte hon var helt bäng. Och två Peak tröjor för 995 kr styck. Då säger hon att hennes son är allt för henne och hon köper vad hon vill??!! Hon berättade ingående om deras ekonomi för jag skulle fatta hur det är att vara svartskalle och jag fattade väl inget som har ett toppjobb och med rik barnfri man. Hon gick på om att jag hade häst och att min son tittat på ett spel men valt att avstå för det fanns billigare på Tradera.
Jag kan uppriktigt sagt säga att jag är i chock. Mitt i allt ringde de från mitt jobb och här sitter jag på jouren och fattar ingenting.
Är det fel att köpa en märkesjacka även om man får den för samma pris som en Everest?? Är jag en elefant i affären som hon skrek. Jag har träffat henne fyra gånger och när jag tänker efter så har hon sagt otroligt mycket märkligt. Om mitt utseende mitt hem mitt jobb min ordning etc... Jag känner olust.