• moi moi

Äntligen, helt ofattbart!

Måste bara skrika av mig! Av glädje!!

På vår 7 ägginsättning (4 färsk & 3 frys) har det ÄNTLIGEN tagit sig!

Vårt 2-dagars frysta ägg tinades upp men tappade 2 celler från 7 till 5 celler, vilket inte är ett superägg direkt. MEN det funkade!!!!!

Tjuvtestade på ruvardag 8 (ostimulerad cykel) och fick ett supersvagt plus som ökade och på dag 12 var det starkt och fint.

Det borde ju vara en "stark" början på graviditeten om man testar starkt + så tidigt, eller? Mina tidigare MF har jag fått supersvaga plus.

Det är absolut inget fel på någon av oss (efter massa tester). Dock har jag börjat äta algtabletter som ska öka blodgenomströmningen efter tips från personer i samma sits! VOILA! Jag tror stenhårt på dessa. Första månaden jag började med dem blev vi spontant gravida. Detta ledde tyvärr till ett utomkveds, men ändå! Vi har inte blivit spontant gravida på två år!

Kan fortfarande inte fatta det:)
    Nu börjar orosresan, men superanalyser med allt som händer i kroppen, mensvärk-växtvärk? osv... hoppas man kan slappna av något?

Ville bara smitta er med lite graviditetshormoner och önska alla SUPERlycka till! Nu håller vi tummarna här att den lille ska stanna kvar och växa ordentligt:)

Kram på er!

• Svar på tråden Äntligen, helt ofattbart!
  • Samarkand

GRATTIS!!

Har precis fått plus med! Svagt plus i tisdags och idag ett vanligt plus :)

• moi moi
    Samarkand skrev 2009-11-06 10:28:44 följande:
    GRATTIS!! Har precis fått plus med! Svagt plus i tisdags och idag ett vanligt plus :)
    Tack!! Grattis du med! Nu jäklar:)
  • Wehee

Grattis. Det inger hopp. Jag är inne på min fjärde behandling nu. Grattis igen!

• geten

GRattis!!! Vad underbart med + !!!!

Måste bara fråga vad heter de där algtabletterna som du ätit, var köper man dem och vad kostar de????

• moi moi
    geten skrev 2009-11-06 10:31:48 följande:
    GRattis!!! Vad underbart med + !!!! Måste bara fråga vad heter de där algtabletterna som du ätit, var köper man dem och vad kostar de????
    Tack hörrni!

Det känns som jag gör fusk-reklam här, :) det är verkligen inte meningen. Jag skulle ha börjat med dem på fyra år sedan om jag visste det:)

De jag har ätit är av märket algbörje och finns på en vanlig hälsokost. Kostar nästan ingenting. Som jag förstår ska man inte äta algtabletter om man har sköldkörtelproblem. Annars är de vanligt kosttillskott. Man ska sluta med dem då man blir gravid pga att de innehåller mycket jod.

Det finns säkert fler sorter, men dessa har jag ätit:)
  • DonaAna

Vad härligt att höra! Stort GRATTIS!!!
    Vad är det för alger du äter?

• moi moi
    DonaAna skrev 2009-11-06 10:43:12 följande:
    Vad härligt att höra! Stort GRATTIS!!! Vad är det för alger du äter?
    Tack!
    Kika ovan, svarade just på det:)
  • Maria68

Grattis Grattis moi moi......snacka om att man blir avis

• Gräddnosen

Grattis!

En fråga - hur länge har du ätit dessa algtabletter och hur många tabletter per dag?

• moi moi
    Gräddnosen skrev 2009-11-06 11:53:22 följande:
    Grattis! En fråga - hur länge har du ätit dessa algtabletter och hur många tabletter per dag?
    Tack hörrni!

Jag började med dem i somras, två per dag. Lätt som en plätt!
  • Himlan77

Oj, det där låter intressant. Det blir hälsokosten nästa gång jag handlar Det skadar ju inte att prova... Det är inget fel på nån av oss heller, och efter tre års försök käkar jag nu Pergo och väntar på BIM... Imorron el på mån. Får väl se om algtabletter behövs eller om fröken röd inte tänker dyka uppp Tack för ett bra tips i alla fall!

• Mårran

Tack för att du delar med dig av det positiva beskedet och grattis, grattis! Såna här härliga historier vill vi höra ofta, det ger hopp till oss som trampar på i ivf-träsket. Algtabletter låter intressant, ska nog kolla upp det. Kram och lycka till!

Svar på tråden Äntligen, helt ofattbart!