• Burmakatten

Grottbjörnens folk!!

Ja alltså, igår gick den filmen på tv och jag liksom blev lite nostalgisk och var tvungen att kolla heeela filmen....trots dåliga peruker...!

Läste de 3 första böckerna i tidiga tonåren och tyckte såklart de var svinbra...och särskilt spännande var ju sexbitarna på den tiden...(-;

Men nu till frågan. Jag har inte läst de övriga böckerna i serien...det finns väl två till om jag inte har fel. Kommer nog inte att läsa dem heller på gamla dar men är lite nyfiken på hur det gick för Ayla och Jondalar. Slutade inte Mammutjägarna med att dom skulle leta upp hans familj? Hur gick det? Fick hon återse sin son Durc? Detta snyftade jag såklart lite åt igår på filmen eftersom jag själv blivit mor!

Ja om nån har tid att svara så är jag tacksam!

• Svar på tråden Grottbjörnens folk!!
  • NiXxI

´Åhhh, du måste läsa de andra böckerna ju.

1. Grottbjörnens folk
    2. Hästarnas dal
    3. Mammutjägarna
    4. Stäppvandringen
    5. Nionde grottan

jahapp
  • Valente

Här ska man väl inte avslöja någonting! Självklart måste du lästa de efterföljande böckerna. :))

• Burmakatten

Åh nej...jag vet inte om jag orkar läsa dom! Har en tvååring och en tremånaders och pallar aldrig läsa nuförtiden.....lite kan ni väl avslöja!!

• 071001

Jag kom av mig mitt i Stäppvandringen och sen blev det aldrig av att läsa klart. För mig får ni gärna spoila böckerna?

• Smurfan JM

Ja, i slutet av Mammutjägarna gav de sig av för att ta sig "hem" till Jondalars trakter.
    Boken Stäppvandringen handlar just om vandringen, och en del äventyr under den så klart. De anländer i Nionde grottan i slutet.
    Boken Nionde grottan utspelar sig således när de kommit "hem" - de lär känna Jondalars släkt och vänner och grannar osv. samt visar upp vad de uppfunnit och lärt sig osv.

Ayla får inte återse Durc - hon inser och accepterar att det aldrig kommer hända och att det inte är någon mening med det... Men hon blir gravid i slutet av resan och får barn i slutet av Nionde grottan.

Nu skriver Auel på en sjätte bok, men hur det går - hur långt hon kommit, när den kan tänkas vara klar osv har jag inte läst något om... Och sedan planeras en sjunde bok, men den börjar inte skrivas förrän den sjätte är klar...

Tanten är dock över 70 år, så risken finns ju att hon inte orkar med att skriva klart böckerna...

• Burmakatten

Ja tack!!! Blir lite leden över att hon inte får återse sonen....men det är väl mina amningshormoner (-:

• Malvan

Gillar du böckerna vill jag tipsa om ljudböcker. Ljudböckerna om Ayla går att hitta på nätet.

• Shadowcat

åh så det kommer alltså en fortsättning? läst böckerna på högstadiet, och hörde då om att det skulle komma en till men det gjorde ju aldrig det? Och nu börjar det ju bli några år sedan ;)

• SunnyDay

Ah! Läste alla böckerna för ca 3 år sen (då lånade jag dem på bibblan!), men har velat läsa dem igen och nu när jag var i Ullared förra veckan slog jag till och köpte hela serien i pocket...

Lustigt att man skulle hitta den här tråden just nu, satt för nån dag sen och funderade över om det blir någon fortsättning på nionde grottan... Tanten får knattra fortare på tangentbordet =D

Svar på tråden Grottbjörnens folk!!