• Pysselgalningen

HUR mycket klumpar ska det komma ut?

Gyn ringde förut och frågade hur det gick. Var trött bara efter att blödandet satte igång så jag har lagt mig och vilat i nån timma för att orka med kvällen. Men gyn ansåg att det kommit för lite klumpar.

Så nu funderar jag, HUR MYCKET ska det komma ut?

• Svar på tråden HUR mycket klumpar ska det komma ut?
  • Anonym

Det är ju ganska svårt att avgöra i ett forum. Men det har kommit klumpar? När jag gjorde abort sa barnmorskan att det var det viktigaste, för då hade det kommit igång liksom. Det kan hjälpa att försöka trycka lite själv, det kom nästan inga klumpar för mig när jag låg ner utan bara när jag gick på toaletten. Jag fick rådet att trycka lite lätt med händerna på magen när jag satt på toaletten om det kändes bättre. Blöder du mer än mens?

• Pysselgalningen

Det har kommit 2 mellanstora klumpar och några små (som vid mens), sen kom det ut nån form av hinna vid senaste toabesöket.
    Blödningen har minskat och är väl som en kraftig mens just nu.

Fick en del värkar förut och BM trodde att det var Tradolanen som slutat verka. Hon fick en liten chock när jag sa att jag inte ens tagit den
    Vill inte stoppa kroppen full med mediciner om dom inte behövs, då sparar jag hellre den och tar den inför natten så jag vet att jag kan få sova istället. Om det behövs nått annat än alvedon vill säga.

• Anonym

Det tycker jag låter ganska normalt, det är väl bara att avvakta helt enkelt. Det lär ju fortsätta komma småklumpar ett tag då kanske. På återbesöket ser de ju iaf inte allt kommit ut, tror inte att det finns så mkt mer att göra nu.

Jag har kvar min morfintablett sen min abort i januari, behövde aldrig ta den. Men det var andra tjejer där som låg och skrek typ så det är nog väldigt olika hur ont det gör. Sen kan det ju göra ont ett tag efteråt, men det vet du säkert redan :) för mig gjorde det ont i typ 2-3 veckor, dock kontrollerbar smärta, var bara tvungen att vila lite extra.

Hoppas att går bra nu! :)

• Anonym (N)

För mig kom det klumpar även någon/några dagar efter vilket är helt normalt sa de. Det rann en hel del ur mig när jag gjorde medicinsk abort och fick tillbringa tiden på toa några timmar. Men allt var som det skulle och hade inga rester kvar sen.

• Anonym

För mig kom det pyttelite men de sa att det kvittade, så länge det var lite klumpigt iallafall. Det kom lite mer efter några dagar.

• Pysselgalningen

har ingen aning om det är nått återbesök så länge jag inte mår dåligt. Fick med mig ett grav.test som jag sja göra den 4e och sen maila in svaret till dom.

Men sen den där hinnan eller vad det var kom ut så känns det.. tomt på nåt sätt i buken.

• Anonym

Eh, va? Du måste väl på återbesök och göra ett ultraljud? det är ju ganska farligt om det finns rester kvar tror jag, jag har aldrig hört talas om någon som inte har varit på det =/

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-06 20:20:36 följande:
    Eh, va? Du måste väl på återbesök och göra ett ultraljud? det är ju ganska farligt om det finns rester kvar tror jag, jag har aldrig hört talas om någon som inte har varit på det =/
    Jag fick inte det, de gjorde bara hcg test efter.
  • Pysselgalningen
    Anonym skrev 2009-11-06 20:20:36 följande:
    Mjo men om det finns rester kvar så har jag förstått att man får feber och bli allmänt dålig.
  • Anonym
    Pysselgalningen skrev 2009-11-06 20:25:27 följande:
    Mjo men om det finns rester kvar så har jag förstått att man får feber och bli allmänt dålig.
    Man får feber om man får en infektion tror jag, och rester ökar risken för det. Men läkarna vet säkert bäst så det är kanske inte helt nödvändigt då.
  • Pysselgalningen
    Anonym skrev 2009-11-06 20:32:00 följande:
    Man får feber om man får en infektion tror jag, och rester ökar risken för det. Men läkarna vet säkert bäst så det är kanske inte helt nödvändigt då.
    Det står nått i papperna om återbesök men det är ingen som sagt att jag SKA komma tillbaka, utan jag fick med mig ett gravtest hem som jag skulle göra själv.
    Vet inte om det kanske har nått att göra med att jag fött 2 barn redan. Om kroppen kanske sköter själva utdrivningen lättare. För när man läser på FL så har de som haft rester kvar blivit ruskigt dåliga.
  • Pysselgalningen

Åter till trådstarten.

Nån som har en aning om hur mycket det bör komma eg. i v 6+0?

Fick ut nånting som liknade en hinna(?) på kvällskvisten (fredags). Sen dess har det kommit blodklumpar och en hel del rikliga blödningar.

• Anonym

Ska till kk i veckan på koll och disskutera abort sett.
    Jag föredrar kirurgisk då jag ej tror ja klarar medicinsk psykiskt plus att jag måste kunna jobba kan ej sjukskriva mig=(
    Någon som vet om man får välja i västerås-köping i v 8?

• Pysselgalningen
    Anonym skrev 2009-11-08 17:45:58 följande:
    Ska till kk i veckan på koll och disskutera abort sett. Jag föredrar kirurgisk då jag ej tror ja klarar medicinsk psykiskt plus att jag måste kunna jobba kan ej sjukskriva mig=( Någon som vet om man får välja i västerås-köping i v 8?
    NU är det visserligen väldigt olika men här i S-vall så får man bara göra medicinsk till v 8+6. Men då är det väntetid på att få göra det med..
  • Anonym

jag gjorde medicinsk abort i fre.. blödde inte heller mkt. kom 3 klumpar på natten till fre då jag tagit första tabl.. sen när jag kom dit på fre å fick slidpillrena så kom de 3 klumpar till å sen som mens.. hade inte direkt ont alls. lite mensvärk bara.. svag sådan. tog 4 alvedon och 2 deklofenak. behövde inte de andra två starkare...

jag ska på återbesök den 26 nov.. så tre veckor efter då. för att göra ultraljud. jag har fött två barn me men de sa att de var jätte viktigt att göra ultraljud. ..

• Anonym

Vad är en "liten" klump och vad är en "stor" klump? Som en ärta...? som en golfboll?

• Pysselgalningen
    Anonym skrev 2009-11-12 10:18:03 följande:
    jag gjorde medicinsk abort i fre.. blödde inte heller mkt. kom 3 klumpar på natten till fre då jag tagit första tabl.. sen när jag kom dit på fre å fick slidpillrena så kom de 3 klumpar till å sen som mens.. hade inte direkt ont alls. lite mensvärk bara.. svag sådan. tog 4 alvedon och 2 deklofenak. behövde inte de andra två starkare... jag ska på återbesök den 26 nov.. så tre veckor efter då. för att göra ultraljud. jag har fött två barn me men de sa att de var jätte viktigt att göra ultraljud. ..
    att göra efterkontroll är tydligen väldigt olika.
    Jag ska göra ett gravtest o maila in resultatet.

det värsta verkar vara över nu iaf och jag har börjat kunna använda trosskydd istället för binda.
  • Anonym

Det ska komma ganska mycket klumpar. Jag har själv gjort medicinskabort och det kom ut mycket klumpar men har fortfarande rester kvar i mig så måste åka in på skrapning för att allt inte kommer ut :O

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-16 10:30:25 följande:
    Det ska komma ganska mycket klumpar. Jag har själv gjort medicinskabort och det kom ut mycket klumpar men har fortfarande rester kvar i mig så måste åka in på skrapning för att allt inte kommer ut :O
    hur vet du att du har rester kvar?
Svar på tråden HUR mycket klumpar ska det komma ut?