• gravid84

Hur ofta äter era 1-månaders bebisar?

Jag har en kille här hemma på ganska precis en månad. Han har en ganska regelbunden ät-vana på ca var 3e timme. Ibland mer ibland mindre. Vore intressant att höra hur det är för er andra med barn i samma ålder? Ser det ut likadant dag som natt?

• Svar på tråden Hur ofta äter era 1-månaders bebisar?
  • lisa73

Min pojke blir 5 veckor imorgon. På nätterna o dagarna äter han var 3e timme, men på kvällarna varannan.

• Blåbäär

Min pojke är 1 månad i dag och han äter var 3e timme, men i bland kan det vara varanan timme. Då äter han dock mindre än var han gör var 3e timme. Han äter även på nätterna.

• Snart vår tur

När min tjej var 1 månad åt (ammade) hon varannan timme, kvällarna varje timme. Åt 2-3 ggr/natt.

Nu är hon 5 mån och hon äter (ammar) med 2-4 timmats mellanrum och hon äter 2 ggr/natt, inte så stor skillnad!

• Lota

Min son äter med ca 4 timmars mellanrum, på kvällen blir det nån gång lite tätare. I natt sov han 20-04.00, så det var bara att njuta av den nattens sömn!

• Gabriella84

Snart vår tur skrev 2009-11-06 22:04:45 följande:

När min tjej var 1 månad åt (ammade) hon varannan timme, kvällarna varje timme. Åt 2-3 ggr/natt.Nu är hon 5 mån och hon äter (ammar) med 2-4 timmats mellanrum och hon äter 2 ggr/natt, inte så stor skillnad!
    Precis samma vana hade/har min lilla tjej. Oxå fem månader. Skönt att höra att fler har det så i och med att jag ofta blev kritiserad i början för att jag "alltid" matade mitt barn.
  • Snart vår tur
    Gabriella84 skrev 2009-11-07 13:52:48 följande:
    Snart vår tur skrev 2009-11-06 22:04:45 följande: Precis samma vana hade/har min lilla tjej. Oxå fem månader. Skönt att höra att fler har det så i och med att jag ofta blev kritiserad i början för att jag "alltid" matade mitt barn.
    Man ska 'alltid' mata OM baby'n 'alltid' vill ha mat-svarade jag alla som skulle lägga sig i! Jag fick tom med höra att jag skulle ge napp till henne så jag skulle 'slippa' amma jämt! Vaddå slippa, är det ett straff?? Jag är väl bara glad att min unge kan amma. Naturen är så finurligt ordnad att de ska 'suga igång mjölken' och de äter så mycket de behöver! Min 5 månaders äter rätt ofta fortfarande men hon är rätt smal ändå.
  • SmileyMalin

min skruttunge äter minst en gång i timmen! lite mer sällan på natten....

Nellie 060510 Leah 090921
  • Flisan79

Min dotter är 4 v och hon äter ibland fera ggr/tim under vakentiden. Sen eftermiddag kväll ca varannan timme men på natten bara en gång.

• livetlilla

Dagtid: En gång i halvtimmen ungefär...äter en kvart, vilar tio minuter, äter en kvart, vilar en halvtimme, äter tio minuter, vilar en kvart, äter en kvart...ja ni förstår nog:) Ibland sover hon en-enochenhalv timme dock. Och ibland äter hon i över en halvtimme.

Nattetid: Enochenhalv till två timmars mellanrum mellan måltiderna (äter då en kvart och somnar sedan om - ibland vilar hon fem-tio minuter och äter kanske lite till men det är ovanligt).

Tror att jag ammar henne ca 10 timmar per dygn

Svar på tråden Hur ofta äter era 1-månaders bebisar?