• simonsmammiz

diskar ni nappflaskan med diskmedel till 3-mån eller bara rengöra med hett vatten?

japp...som rubriken löd!... tacksam för svar!

• Svar på tråden diskar ni nappflaskan med diskmedel till 3-mån eller bara rengöra med hett vatten?
  • Leon och flickans mamma
    simonsmammiz skrev 2009-11-06 18:03:18 följande:
    [citat]
    japp...som rubriken löd!... tacksam för svar!
    [/citat

Ej diskmedel, varmt vatten eller om jag har tid så kokar jag den =)
  • Ninja05

Diskar med varmt vatten och milt diskmedel.. kokar flaskorna då och då också.

• strojes

Vi diskade alltid med diskmedel, sköljde alltid noga efteråt. Ibland körde vi flaskorna i diskmaskinen. Det var bara helt nya flaskor som kokades en gång innan första användning.

• cherrypie

kokar efter varje användning.

• pasta

Ingen diskmedel bara varmt vatten och kokar ibland (inte så ofta).

• Pirella

Sonen äter ersättning 3 ggr/dag och jag plockar isär (Mam Ultivent) och diskar med diskmedel efter 2 av måltiderna och använder varmt vatten (utan att plocka isär) efter 1.

• Aurora Borealis

Jag använde diskmedel, tyckte inte att det blev rent annars, tom i maskin ibland var det en "fetthinna" kvar på flaskorna annars. Kan inte förstå hur ni kan få dem rena med varmt vatten.

• Pirella

Aurora Borealis skrev 2009-11-06 19:29:10 följande:

Jag använde diskmedel, tyckte inte att det blev rent annars, tom i maskin ibland var det en "fetthinna" kvar på flaskorna annars. Kan inte förstå hur ni kan få dem rena med varmt vatten.
    Det är bra att skölja med kallt vatten först, för annars fastnar proteinerna på plasten. Men sen brukar det funka bra att ta varmt vatten, förutsatt att vattnet som kommer ur kranen är riktigt varmt. Vilket det ju inte alltid är...
  • Miss Lau

Har alltid använt diskmedel och sen sköljt ordentligt. Hur får ni ordentligt rent utan diskmedel? Jag tycker inte att det blir rent utan, inte ens om man kokar.

• Näbbmusen

Jag använder diskmedel eller kör diskmaskin och kokar alla flaskor en gång om dan. Är alltid noga med att skölja efter både handdisk och maskin. (Kör ej napparna i maskin).
    Sonen är 10 veckor.
    Varför inte använda diskmedel?

Svar på tråden diskar ni nappflaskan med diskmedel till 3-mån eller bara rengöra med hett vatten?