Hur lång tid tog det för ER att få ett + med pergotime?
Ska ta min första tablett i morgon. Fick reda på i måndags att jag hade pco. Nyfiken på hur många kurer ni tog innan plusset kom.
Ska ta min första tablett i morgon. Fick reda på i måndags att jag hade pco. Nyfiken på hur många kurer ni tog innan plusset kom.
Hej på dig!
Min första graviditet kom till efter 8 kurer, och denna andra gång tog det bara en kur!
Lycka till!
När jag började äta pergo blev jag gravid på andra kuren...
Lycka till!!!
Jag har också PCO och det svåraste har varit att få till ÄL, inte att bli gravid. Har för mig att det var på 6:e kuren och andra ÄL som jag blev gravid med första barnet (2 tabl). Med andra barnet tog det sig på första försöket (2 tabl). Och nu har vi kört igång verkstaden igen och nu som först efter 5:e kuren har jag fått ÄL (3 tabl).
Kom ihåg, deppa inte ihop om din kropp inte svarar på dosen, det gäller att hitta rätt dos först. Och vi PCO:are är ju lycktligt lottade på så sätt att vi har väldigt mycket ägg. Lycka till!
Tack för ERA svar.
Hoppas det kommer gå vägen för oss.
Fick ni springa till läkaren stup i ett då också? Eller kan man äta tabletterna i " lugn & ro"?
jag går till gyn på dag 13-14 efter mens och ska tillbaka ca sju dagar efter ägglossning för att ta nya blodprover för att vara säker på att jag haft ägglossning.
är på min 6e kur nu, haft ÄL alla kurer men än ingen graviditet så det e en gång var innan insemination! Inte svar på din fråga men min historia
Hoppas ni slipper vänta så länge på ert knyte!
Jag plussade idag!
Det var 1:a försöket och jag är fortfarande lite chockad, trodde vi hade missat de viktiga dagarna men icke.
(Har två killar på 4 och 6 som också kom till på 1 :a försöket så Pergotime fungerar utmärkt för mig!.)
Lycka till!
Jag blev gravid på den 9:e pergokuren Så skam den som ger sig...har också pco, mild.
Så... nu har jag varit där!
Det gick bra tror jag, MEN jag fick inte pergo direkt som andra verkar få? Hon tog blodprover & min sambo ska kolla sig med nästa vecka. Sen så kommer jag få vad hon tycker passar. Men hon var mycket positiv & sa att jag var så ung så vi ska nog få barn snart sa hon. Hon var även glad att hjälpa lite yngre par för det brukar lösa sig mycket bra sa hon.... Men men ... hon vill väl kolla mina hormonhalter mm. innan. Men hon gick såklart igenom allt om piller, sprutor & provrörs. Men hoppas det inte dröjer allt för länge.
Blev dock lite besviken för jag trodde jag skulle få börja på en gång... men men å andra sidan så kanske det är bra att hon kollar mina värden innan.
Så nu börjas det snart.... *pirrig*