• nanna74

Asiatiska ögon

koreaner. någon som opererat sina ögon
    hej jag är från korea och funderar på att operera mina ögon. jag vill ha mer europeiska ögon. finns det någon fler här? eller någon som har gjort det.

• Svar på tråden Asiatiska ögon
  • Velour

Det är synd att standarden alltid är den västerländska och att man utvecklar en komplex om man inte ser västerländs ut (inget ont mot västerländskt utseende). Men du gör ju naturligtvis som du själv känner.

• nanna74

har tänkt på detta väldigt länge och nu vill jag göra det!

• nimble

Kollade in ditt foto och du är ju skitsnygg, men du gör ju som du vill. Se bara till att bli opererad av en BRA kirurg, så att du ej blir fucked up for life....

• Mrs Moneybags

Åh, jag skulle inte göra det om jag var du!
    Du är ju jättesnygg - precis som nimble sa ovan!!

Tänk på vilka signaler du sänder till dina barn. Är det inte okej att se icke-europeisk ut?

Bli inte arg på mig nu, men jag önskar alla kunde vara stolta över den de är - oavsett var de kommer ifrån...

Förstår så väl att du vill smälta in, det är inte alltid lätt att se annorlunda ut.
    Men tänk gärna igenom det några varv till, kanske gå och prata med ett proffs/psykolog?

Det vore väl trist om alla i hela världen såg likadana ut...? Araber opererar sina näsor, svarta gör sitt hår rakt, asiater opererar ögonen osv. Allt för att se mer "europeiska" ut. För att kunna godtas i en värld där man ändå inte kommer att passa in till 100%.

När jag ser mig i spegeln tänker jag på mina rötter från olika delar av världen - det är ju egentligen fantastiskt bara att få vara här och nu!
    Mina fylliga läppar, mina stora afrikanska ögon och mitt krulliga hår är ju delar av de som levde före mig, en hälsning från min pappa... Jag skulle inte vilja byta ut dem mot något i hela världen.

• Ninja05

Nä, du är ju så snygg människa!

Får jag fråga varför du vill operera ögonen? Fördelarna?

• iii

Man vill alltid ha det man inte har Jag tycker asiatiska ögon är fruktansvärt vackra, önskar att jag hade såna ögon.
    Jag har inga råd att ge angående operationen. Jag tycker att alla får göra som de vill med sin kropp. Men jag tycker i alla fall att dina ögon är jättefina!

• Skogsstjärna

Det som är så vackert med asiatiska ögon... och du är jättefin! Hoppas du verkligen har tänkt igenom det hela ordentligt.

Svar på tråden Asiatiska ögon