• Anonym (hemligt nummer)

Hur plockar man bort sig akut från eniro och hitta.se?

Det har uppstått en rätt akut situation för mig, där jag precis ringt till Telia och begärt hemligt nummer pga en hotfull patient, och de har redan ordnat det på Telia. MEN det verkar omöjligt att plocka bort sig från eniro och hitta.se under helgen. Deras kundtjänst har bara öppet vardagar 8-17. Men jag skulle behöva ändra det NU!

Finns det något man kan göra?

• Svar på tråden Hur plockar man bort sig akut från eniro och hitta.se?
  • Weezy

tyvärr inte. om det inte fnns mail till kundtjänst kanske nån kollar det om elgen!

Rintintin skrev 2009-11-06 21:01:24 följande:
    Har du testat att ringa till Eniros kontakt för privatpersoner: 020-88 12 00 hittat här: www.eniro.se/kontakt/
    Ja, det är de som bara har öppet vardagar.
  • Faile

Enda sättet att fixa det ordentligt och riktigt snabbt är att byta nr helt.
    Bara för att eniro osv tar bort det så kan det fortf ligga kvar på google.

• Rintintin

På ovanstående kontaktsida klickade jag på länken "Sök upp dig själv på Personer och välj ändra uppgifter". Jag skrev mitt namn och fick upp mig och det ser ut som att man kan ta bort tfnnr... Jag vill inte testa på mig själv, men du kanske kan göra ett försök?

Rintintin skrev 2009-11-06 21:17:48 följande:
    Funkade det?
    Nej, jag har försökt, men det går inte att ta bort alla uppgifter. Tyvärr. Ska man plocka bort sig helt måste man ringa kundtjänst, och det går bara kontorstid. Helt otroligt!
    Faile skrev 2009-11-06 21:02:55 följande:
    Enda sättet att fixa det ordentligt och riktigt snabbt är att byta nr helt. Bara för att eniro osv tar bort det så kan det fortf ligga kvar på google.
    Vill helst inte byta nummer helt. Har googlat mig själv, och jag kommer inte upp just nu i alla fall.

Men det är ju ett sätt, såklart.
  • Lotlas

Även om du försvinner på Eniro och hitta.se så står du ju kvar i telekatalogen, även om få använder den nu för tiden. Nytt, hemligt nummer kanske ändå är det bästa..?

Lotlas skrev 2009-11-06 21:37:35 följande:
    Även om du försvinner på Eniro och hitta.se så står du ju kvar i telekatalogen, även om få använder den nu för tiden. Nytt, hemligt nummer kanske ändå är det bästa..?
    Jag får fundera på det. Hemnumret står på min man, och jag tror inte att jag fanns med när den gavs ut sist (vi har haft vår hemnummer mindre än ett år). Det är framför allt mobilnumret det gäller, och det finns ju inte med i telefonkatalogen.
Svar på tråden Hur plockar man bort sig akut från eniro och hitta.se?