• Anonym (Mint)

Luktar illa.

Sedan förlossningen för snart 2 år sedan så luktar jag ofta illa i underlivet. Jag tvättar mig med underlivstvål (Lactacyd), jag har behandlat mig ör svamp noggrannt samt använt Lactal, inget hjälper. Om jag tvättar mig på morgonen så börjar jag smålukta runt 17 oh glömmer/hinner jag inte tvätta mig på en hel dag då LUKTAR jag.

Förut luktade jag knappt alls förrän jag inte hade tvättat mig på flera dagar.

Varför har det blivit så här och hur blir jag fräsch igen?

• Svar på tråden Luktar illa.
  • Elavela87

Tror du ska vända dig till en gynekolog för att få svar på din fråga.

mvh

• Anonym (fd stinkare)

Jag tycker absolut att du ska prata med din barnmorska om det här. Jag hade stora problem med lukt en period. Det visade sig vara "rumpbaciller" dvs bakterier från anus som kommit in i slidan. Självklart har det någon medicinsk term som jag inte kan minnas. Och det är inget man kan tvätta bort. Jag fick en salva att spruta in i slidan under några kvällar. Och simsalabim, glad frisk slida igen.
    Kanske kan det var något sådant?

• Anonym (M)

Kan vara bacteriell vaginos.
    Vänd dig till din gynekolog, det måste behandlas medicinskt.

Du ska inte tvätta underlivet med tvål, inte ens intimtvål. använd intimolja eller barnolja. Lufta mycket.

• Anonym

Om du inte har samma partner så be att få testa dig mot både klamydia och mykoplasma.

Om du har samma partner så kan det vara bakteriell vaginos eller svamp men att pevaryl eller canesten inte hjälper och du behöver en tablett.

Är det bakteriell vaginos så kan du behöva antibiotika tex flagyl.

• Anonym (Mint)

Anonym (M) skrev 2009-11-06 22:15:53 följande:

Kan vara bacteriell vaginos.Vänd dig till din gynekolog, det måste behandlas medicinskt.Du ska inte tvätta underlivet med tvål, inte ens intimtvål. använd intimolja eller barnolja. Lufta mycket.
    Jaha? Hade jag ingen aning om.
  • Anonym (Mint)
    Anonym skrev 2009-11-06 22:25:51 följande:
    Om du inte har samma partner så be att få testa dig mot både klamydia och mykoplasma.Om du har samma partner så kan det vara bakteriell vaginos eller svamp men att pevaryl eller canesten inte hjälper och du behöver en tablett.Är det bakteriell vaginos så kan du behöva antibiotika tex flagyl.
    Har ingen partner. Har redan testat mig för klamydia, det var negativt.
  • Anonym (Mint)

Tack alla för svaren, jag ska vända mig till en gynekolog.

• Anonym

Anonym (Mint) skrev 2009-11-07 08:32:47 följande:

Har ingen partner. Har redan testat mig för klamydia, det var negativt.
    Be då att få testa mot mykoplasma
Svar på tråden Luktar illa.