• Lilla Frugan

    Nytt x? MA? Mf mensellervad. Snälla hjälp mig tolka kroppen! Blir tokigt!!!

    Hej!
    Hade ett x för en dryg månad sedan som blödde ut av sig själv. Fick sista blödningen då den 28 sep. och den 6 okt var jag hos läkaren och hade ett hcg på 3.

    Fick mens /en blödning i söndags (1 nov) men den var mkt sparsammare än det brukar vara, mer vattning och utblandad med flytning. Behövde bara ha binda ca 1 1/2 dag och sedan trosskydd (brukar ha RIKLIG blödning i 2-3 dag och allt som allt varar den i ca 7-8 dgr.) Testade på lördagen (innan blödning) och fick minus.

    Jag testade nu i morse igen med tanke på att mensen var så konstig (skrämmande lik blödningen jag hade vid x:et). Fick ett minus till.

    Hade jorden alla grav symptom innan blödningen. Tyckte att ömmandet och spänningarna i brösten gick ner när blödningen kom igång men mår rätt illa fortfarande(det kan iofs bero på att vi har magsjuka i familjen... )
    Har också känningar i nedre magen. Känner antagligen efter mkt men det är som svag movärk och andra konstiga känningar på både höger & vänster sida (möjligtvis lite mer på höger men inte smärtsamt)

    Skulle behöva lite hjälp att tolka hela den här situationen. OM det är minus borde det väl inte vara ngn risk för att jag har ett nytt x? Jag menar testen är väl så känsliga så skulle det skulle ge utslag om det skulle finnas en graviditet om än på fel ställe? Testade med Clearblue och de mäter 25 enheter hcg, alltså väldigt lite.

    Eller kan det ha varit ett väldigt tidigt missfall som inte blött klart? När jag hade x:et kunde de inte se någonting och det avvecklade sig själv?

    Eller är det bara så att det är mens och kroppen spela mig ett spratt med gravsymptom och konstig mens?

    Sen undrar jag hur man ska tänka kring när själva menscykeln började? Kan den börja innan hcg:et är nere på noll? Isf skulle jag börja räkna menscykel from några dagar efter läkarbesöket så var det ju en väldigt tidig blödning, bara lite drygt 3+0... Vad kna det då vara?

    Vad tror ni, får inte riktigt ihop det i huvudet men kan inte släppa tanken att det kan vara ytterligare ett x. Jobbigt i så fall... men var väldigt glad för minuset i morse!!

    SNÄLLA HJÄLP!!

Svar på tråden Nytt x? MA? Mf mensellervad. Snälla hjälp mig tolka kroppen! Blir tokigt!!!