• Lilaa

Flyga med 1 åring?

Nån som gjort detta? Hur gick det? Får barnet gå runt på flygplanet när den startat? Funderar på en resa med min 1 åring som har myrror i benen och som kan sitta still max 10 min. Får han inte som han vill så skriker han. Flygresan är på 4,5 timmar. Hur har det gått för er när ni reste med småbarn?

• Svar på tråden Flyga med 1 åring?
  • Eleni

Har rest med ettåring, vet inte om man får gå omkring så värst mycket, det behövdes nog inte för oss. Det gick väldigt bra för oss, han är lite medelbusig men på flyget sov han säkert. Det tog inte så jättelång tid den resan, kanske två timmar.

• Livshlädje

Jag flög till sydamerika - runt 10 timmar- med min dotter när hon var närmare ett och ett halvt. Vi hade laddat med nya, roliga böcker o leksaker, pyssel med kritor och klistermärken, bärbar DVD och var ganska oroliga för hur det skulle gå. Hon gick oxå runt i gången en hel del o pratade med alla människor och det gick hur bra som helst! Jag försökte vara cool och inte stressa över det så mycket. Folk som inte gillar barn störs ju nästan oavsett vad barnen gör! Och folk som gillar barn - de bjöd på godis, snackade o lekte gärna med en glad ettåring!

• juzze

Vi ska flyga till Australien med vår 2-åring i vår. Jag är nervös. Haha. Det är en resa på 30 timmar. Tar också gärna emot tips och tankar kring det.

• Jess

Har flugit monga gonger mellan Australien och Sverige. 1 oringar er absolut verst att flyga med. Er for stora for att sova mycket och for smo att rita eller titta po film under lengre stunder. Men det er helt OK att go runt po flygplanet eller att ha leksaker i gongen att leka med.

For en lengre resa, so rekomenderar jag att droga ner barnet!!!! Under min forsta resa med barn sog jag ner po foreldrarna som anvende sig av sonna metoder. Jag let min ettoring skrika 36 timmar i streck istellet. Undrar vem som var best mamma?! Under mina andra resor gav jag mina barn lite panodil ner de inte kunde sova och sen sov de so skont och var glada. Tror inte det kan skada, so lenge man inte anvender sig av panodil metoden hemma. En gong om oret under en flygresa tycker jag kan vara OK. Jag hade ockso med mig nogon slags allergi medicin som de rekomenderade po apoteket, som man blir riktigt somning av, men panodil reckte.

• BejbyBoo

Vi ska åka på en 11 timmar lång flygresa med vår 11½ månaders dotter i december. Känner mig också ganska orolig, men tänker att det får gå som det går. Vill hon knata omkring så får hon göra det. Hellre en gående, glad bebis, än en som skriker för att hon tvingas sitta still!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
Svar på tråden Flyga med 1 åring?