• Anonym

Underlivet?

Läst massor av inlägg här som det står att man inte ska lukta något alls i underlivet. Jag luktar alltid lite även om jag kommer direkt ur duschen men om jag duschar på morgonen så luktar jag tilloch med genom byxorna på eftermiddagen och kvällen och skulle aldrig kunna stiga upp ur sängen och sätta mig i soffan på morgonen då jag är rädd att luktan ska fastna utan måste duscha varje morgon. Jag är överviktig och ligger på gränsen till fetma så det blir ju aldrig luftigt där nere utan det är alltid lite fuktigt och instängt där och i ljumskarna.
    Ska man vara helt luktfri?

• Svar på tråden Underlivet?
  • Anonym (Eva)

nej det behöver man inte vara, är det en frän lukt o ev illa luktande flytningar klia kan det vara svamp baktriel vaginos, men lite kan man absolut lukta utan att det är nåt fel.
    Har du några andra symtom förrutom lukten?

• gaffsan

Kör lite Lactal ,receptfritt från apoteket

• Anonym

jag luktade inget när jag hade bakteriell vaginos..hade det i ett par år innan det upptäcktes..Luktade lite efter mens och sex men alla sa att det var normalt...trodde svamp och behandlade sen lactal och så höll det på i ca 5-6år...Det upptäcktes i samband med fertilitetsutredning att jag hade bakteriell vaginos, fick behandling ,månaden efter vart jag gravid och har inte haft det sen dess..

Så mitt råd till dig behandla inte dig själv då man blir missvisad av alla att det kan vara obalans eller svamp...Gå till gyn och låt dem kolla

• Anonym

nej har ingen klåda eller andra problem utom att det luktar väldigt mycket. om jag nu sätter mig på huk så känner jag det genom byxorna ska det vara så?

• lingondripp

Underliv lukar. Det är när det är lukter du inte känner igen eller du får ex. klåda som du ska oroa dig.

• Anonym (Eva)
    Anonym skrev 2009-11-06 23:06:07 följande:
    nej har ingen klåda eller andra problem utom att det luktar väldigt mycket. om jag nu sätter mig på huk så känner jag det genom byxorna ska det vara så?
    kolla upp det hos gyn, jag har oxå haft så att det har luktat igenom.
Svar på tråden Underlivet?