• shinybluestar

Fars dag, frånvarande pappa

Vet inte ens vilken kategori jag ska lägga det här i.. men..
    Jag är iaf en ensamstående mamma till min underbara son på 7 mån. Pappan lämnade oss när sonen var 4 mån, har träffat sonen en gång sen dess.
    Jag försöker verkligen få honom engagerad i sonen men då han bor 50 mil bort så tycker han att sonen är för liten och att han tydligen inte behöver vara så involverad.. (idioooot).. men nu kommer ju fars dag. Ska man skicka nån hälsning till idioten o få honom att fatta att han faktiskt är PAPPA till en fantastisk SON! Verkar ju dock inte ha fungerat hittills... har bara lust att skicka ett elakt sms till honom istället...

• Svar på tråden Fars dag, frånvarande pappa
  • stjärnmamman

Jag tycker du ska skicka en hälsning bara för att jävlas o påminna honom om att han faktiskt är pappa.. Skriv
    Grattis på FARSDAG önskar: sonens namn

• ElinC
    stjärnmamman skrev 2009-11-06 23:52:35 följande:
    Jag tycker du ska skicka en hälsning bara för att jävlas o påminna honom om att han faktiskt är pappa.. Skriv Grattis på FARSDAG önskar: sonens namn
    Ja, eller varför inte... "tänker särskillt mycket på dig idag på fars dag /sonen"
  • BlivandeUngMamma

Skicka dö allvarligt brev med en bild på sonen
    som lyder

*Idag är det fars dag. Önskar att jag hade en pappa, det är så ensamt utan en..*

men jag är elak, så lyssna inte på mig :P

• minimera

nej det tycker jag inte du ska. jag är också ensamstående och jag kommer inte skicka nåt från min dotter till honom. känns liksom fel på nåt vis då han inte heller verkar sådär överintresserad av dottern.

• shinybluestar

Nej jag kommer inte att skicka något eller överhuvudtaget höra av mig till honom. Han förtjänar inte ens negativ uppvakting! Men man har ju sån lust att skicka nåt i stil med era 'elaka' förslag.. :)

• blommanigbg

Nej. Det tycker jag inte att du ska göra. Däremot när barnet blir större och kan rita själv så kan ni skicka en teckning på fars dag som barnet har gjort..

• mia maria

Jag har en son på 2 månader, o pappan har hittills bara träffat honom sammanlagt en timme, o det var ca 6-7 veckor sen.
    Jag hade oxå så'n lust att skicka ett av era "elaka" meddelanden igår, på Fars Dag, men....nej, han förtjänar faktiskt inte ens det!
    Han kan få en Fars Dagshälsning från sonen när han faktiskt finns där som en pappa!
    Tills dess kan han vara utan tycker jag.

Svar på tråden Fars dag, frånvarande pappa