• Anonym (vännen)

Shit jag kommer snart ha sex med min bästa vän!

Ojoj vilken sits.. Jag och min bästa vän sen 2 år tillbaka har med tiden blivit mer och mer attraherade av varandra. Jag har varit öppet bisexuell i ca 1 år och min man har haft stora problem med detta.. Han tycker att det är jobbigt, vet inte vart han har mig (vi har varit tillsammans i 11 år) Jag har varit helt öppen och berättat att jag är mycket intresserad av att vara nära en annan tjej sexuellt, men han är rädd att jag ska gilla det mer och lämna honom. Jag förstår hans oro.

Därför har jag lovat att vara honom trogen, försöka hålla mina känslor i schack och komma över det.. Vårt förhållande var i kaos för ett halvår sen och vi gick till en familjeterapeut. Nu har vi kommit över det svåra och har det toppen igen. Han är världens bästa! Förutom att han är rätt torr när det kommer till sex.. tråkig och trångsynt. Allt ska va som det alltid varit.

Vi har det jätte bra nu pga vi inte pratar om min bisexualitet. Han vill inte ta upp ämnet och jag håller på att spricka! Ska vi bli gamla tillsammans och jag får ALDRIG prova att ha sex med en annan kvinna? Det fixar jag inte, tyvärr :( Så nu när jag har tillfälle känner jag att jag måste ta det -för att RÄDDA vårt förhållande. Förstår ni? Jag kommer inte palla vårt förhållande om jag ska gå och fantisera mig tokig på andra underbara kvinnor.. det är det mesta som tar plats i mitt huvud sen 1-2 år sen. Har vetat om min läggning sen jag var 14, är nu 28 och man blir ju inte direkt yngre och mer attraktiv med tiden..

Jag och min bästa vän åker snart på en liten resa och har pratat om sex.. Jag tror vi båda vet vad som kommer att hända.. Men jag gruvar mig ju över skuldkänslor! Om det händer kommer jag att berätta det så småningom, när det gått ett tag. Jag vet att han inte kommer lämna mig med det blir en svår prövning för vårt förhållande + vänskapen med min vän! (som är lite små-förälskad i mig) och min man är även vän med henne och hennes man...

Livet är inte lätt.. svåra beslut att ta...

• Svar på tråden Shit jag kommer snart ha sex med min bästa vän!
  • Anonym (S)

Förmodligen kommer din man kräva att du slutar träffa din kompis om han får reda på att ni har haft sex. Är det värt det i så fall?

• Rosenöga

Ja, du får vara medveten om att du kanske inte kan köra dubbelt, det är ju upp till din man om han kan accceptera detta. Annars riskerar du att förlora honom. Men det kanske det är värt...eller?

• Anonym

Prata igenom det med vännen, så hon vet att ni inte kan bli tillsammans eller ngt, om hon nu är förälskad i dig.

• Anonym

ursakta mig men vad spelar det for roll om det ar en tjej eller en kille...otrohet ar alltid otrohet!
    en sak om ni har ett oppet forhallande men hur skulle du palla det om han hoppade i sang med en annan man eller kvinna?
    det finns manga som aldrig haft sex med andra an sina man/sambosar och tycker lite som du att -hjalp,ska jag bli gammal med denna manniska utan att nagonsin ha provat pa ngt annat!?
    prata igenom detta med din man innan...

• Rosenöga

Instämmer med # 4. Man ska tänka efter innan man gör livet besvärligare för sig. Hur har du tänkt att det ska utveckla sig i fortsättningen? Vad kommer det att leda till och är du beredd att avstå från honom i så fall?

• Anonym (?)

Om man är bi och har förhållande med en man/kvinna, MÅSTE man då ha sex med det andra könet för att överleva? Klarar man inte av att leva och ha sex med den man är tillsammans med? Du resonerar som en vanlig hetero som vill vara otrogen, vilket är fel gentemot din man. Bara för att du är bi betyder väl inte att du MÅSTE vara med andra kvinnor/män när du är i ett förhållande med någon.

Eller så är du helt enkelt poly-bi.

• Anonym (bii)

Jag kan förstå TS. Även om jag också tycker att det vore ett felsteg att gå bakom ryggen på den man har ett förhållande med, är jag som TS och förstår att det inte är så svartvitt som tex #4 här ovan verkar tro.

Jag är bi och är jag i ett förhållande med en man, skulle jag aldrig kunna vara otrogen med en annan man, det finns liksom inte. Men en kvinna _också_, det känns fullt möjligt! Det är svårt att förklara med en relation med en kvinna tar fram helt andra sidor hos mig än en relation med en man, därför är det möjligt att ha både ock. Inte tillsammans och idealet vore väl att det inte var samtidigt heller....men jag vill verkligen trycka på att vi finns, vi som inte ser kvinna och man som samma sak, som INTE bara blir "kära i en person, inte ett kön".

Knepigt, men så är det.

TS, hoppas du tar det försiktigt och tar så mycket hänsyn du bara kan till din man, hur det nu än blir med tjejen.

• Anonym (vännen)

Det är klart att det är otrohet vare sig men har sex med en annan man/ kvinna, det finns ingen skillnad.

#6 Måste och måste.. Jag har gått och grubblat över min bisexualitet sen jag var 14, nu är jag säker på mig själv och alla runt om mig vet, men har ju lixom inte fått den sista bekräftelsen. Skulle jag tycka om att ha sex med en kvinna också eller kan jag bara gå och bli stormförälskad i dem? Dessutom känns det nästan pinsamt att berätta att man är bi när man inte ens har hånglat med en annan kvinna! Den frågan har jag fått "-jaha häftigt, har du varit tillsammans med nån tjej?" Ja, det är svårt att förklara hur jag känner, det enda jag vet är att om jag ska kunna satsa 100% på min man och familj så måste jag släppa dessa grubblerier. Jag vill inte sitta på ålderdomshemmet och fundera hur det hade varit...

#7 Tack för ditt stöd, skönt med någon som förstår! Jag skulle heller aldrig kunna vara otrogen med en annan man, det finns inte på kartan! Jag är helt och hållet ointresserad av andra män. Det är kvinnor som lockar så ofantligt mycket.

Jag kommer absolut att prata med min man om detta, men inte innan jag åker. Funderar på att skriva ett långt brev så jag får med allt jag vill säga och förklara. Sen vet jag att jag inte kommer att behöva avstå från honom, jag och våra barn är det bästa som hännt honom. Det blir ett problem till en början, men det kommer vi lösa.

Däremot vet jag inte hur det blir med min vän, vi kommer aldrig tappa kontakten men får kanske hålla varann på avstånd ett tag framöver.. Hon vet förresten att jag vill leva med min man och inte med henne. Jag är optimist och kommer se till att allt löser sig =) Jag är i alla fall säker på vad jag vill och behöver för att vårt förhållande ska hålla i framtiden.

Får se vad som händer ikväll, för idag åker vi på vår lilla resa..

• Anonym (bii)

Önskar dig all lycka till!! Och förstår dig till 100%, både det du önskar, undrar och det du vill försöka göra för att såra så lite som möjligt...så likt hur jag ser på min bisexualitet.

Berätta sen, eller hur!???

• Gaytjej
    Anonym (vännen) skrev 2009-11-09 09:33:46 följande:
    Skulle jag tycka om att ha sex med en kvinna också eller kan jag bara gå och bli stormförälskad i dem? Dessutom känns det nästan pinsamt att berätta att man är bi när man inte ens har hånglat med en annan kvinna! Den frågan har jag fått "-jaha häftigt, har du varit tillsammans med nån tjej?" Ja, det är svårt att förklara hur jag känner, det enda jag vet är att om jag ska kunna satsa 100% på min man och familj så måste jag släppa dessa grubblerier. Jag vill inte sitta på ålderdomshemmet och fundera hur det hade varit...

Jag förstår att du är nyfiken osv men vill ändå påpeka att tjejen och sexet ni ev kommer att ha kanske inte kommer att besvara alla dina frågor och funderingar... Det är ju rätt mkt att lägga i 'en enda gång' - precis som om förste killen du hade sex med förmodligen inte motsvarade alla dina förhoppningar om heterosex eller kunde sammanfatta allt heterosex du haft senare.

Hoppas ni får det trevligt och hoppas att mannen tar detta bra.

Själv hade jag faktiskt inte tyckt att det varit värt att riskera förhållandet för att stilla min nyfikenhet... Men det är jag det.

Svar på tråden Shit jag kommer snart ha sex med min bästa vän!