Usch vad pinsamt träffad jag känner mej... :-/ Utan att jag egentligen kan svara på varför!
Eller en del av det ligger väl i att jag har aspergers syndrom, jag tar mycket väldigt bokstavligt. Skriver man "Kram" så är det en kram för mej. Inget jag skriver till folk som jag inte vill krama, jag kan ta illa upp om någon skriver så till mej "Vaddå, jag vill fan inte ha nån kram av dej!!" typ. För att inte tala om killar på kontaktsidor kan skriva typ "Kyss och tafs" eller "Puss på vårtan" eller liknande, det är så jag kan koka och känner mej nästan våldtagen.... (Konstigt, absolut, men nu är det så jag är...!). Så om någon "ytligt bekant" tjej skulle skriva "Kram" till min sambo så skulle jag nog bli rätt sne'. "Vaddå, vad ska du krama honom för, ni känner ju knappt varandra??". Fast är man vän så är det ju helt naturligt, tycker jag absolut! Sen vet jag inte, en kram irl är mer än spontan handling, men varför ska man bemöda sej med att skriva "Kram" i vartenda sms till någon, vad vill man säga med det?? Är det nåt "dolt budskap" i det hela??
Nu är detta inget jag brusar upp för på något sätt, jag har lärt mej att "så här gör man, så här fungerar socialt liv!" men när du ändå frågade så passade jag på att släppa fram mina innersta tankar och känslor runt det hela