• Anonym (undrar)

Kille som vill ta det lugnt i början av förhållandet...

...ska man bli lite orolig då eller kan han vara intresserad på riktigt ändå? Har bara varit med om en sådan kille förrut och det gick käpprätt åt skogen. Andra killar jag träffat har varit lika på direkt dom jag själv är. :)

Han kommer ur ett långt förhållande (8 år) med flera barn som han har på heltid. Dom bröt upp nu i sommar. Han har kommit över henne, men känner sig rejält bränd, säger att det kommer ta länge innan han törrs flytta ihop med någon igen, att det kommer ta tid innan han törrs inleda något nytt. Svårt & veta om det bara är snack för att hålla mig på avstånd, så att det hela blir på hans villkor eller om det verkligen är så? Rädd att han bara har mig tills vidare, tills det dyker upp nån bättre...

Jag bröt osså upp i somras från mitt förhållande, har osså barn. Jag ser dock inga som helst problem att inleda ett nytt förhållande nu om det verkligen känns rätt, vilket det gör för mig nu, iaf än så länge.

Vi har inte känt varann så länge, kanske 1 månad och setts ett par ggr/vecka. Men han hör ju av sig och det är han som föreslagit att vi ska ses sista gångerna, så jag för ju anta att han är intresserad?

Mest nyfiken på vad ni andra tror? Vad har ni för erfarenheter? Jag kan ju bara gå efter mig själv som sagt och jag behöver inte mera tid för att inleda ett nytt förhållande. Däremot träffade jag en kille för ca 2 månader sedan där det kändes helt fel och då skyllde jag ju på att jag inte var redo för något nytt...

• Svar på tråden Kille som vill ta det lugnt i början av förhållandet...
  • Anonym

Anonym (undrar) skrev 2009-11-07 14:17:09 följande:

Han kommer ur ett långt förhållande (8 år) med flera barn som han har på heltid. Dom bröt upp nu i sommar. Han har kommit över henne, men känner sig rejält bränd, säger att det kommer ta länge innan han törrs flytta ihop med någon igen, att det kommer ta tid innan han törrs inleda något nytt.
    Du har ju svarat på frågan själv tycker jag, det måste ju vara jobbigt att kasta sig in i ett nytt förhållande när man flera barn tillsammans och vart ihop 8 år. Klart man vill ta det lite lugnt då. Tycker inte du behöver oroa dig, låt honom ta det i sin takt, han verkar ju intresserad iaf.
  • lillekatt

Jag tror helt enkelt inte han vill lova något för att eventuellt ge falska förhoppningar och svika dig.Samtidigt är ju "jag är inte redo för ett förhållande just nu" tyvärr en mening som många ofta drar till med när de har träffat någon det inte känns rätt med. Men din dejt verkar ju höra av sig och vilja träffas, så jag tror inte det handlar om att han vill dumpa dig faktiskt.

• Anonym (undrar)

Tack för era svar. Absolut, han hör av sig & föreslår att vi ska ses osv., så det känns ju bra på så sätt. Jag är väl ant bara nojjig över det där att ta det lugnt iom att jag har dåliga erfarenheter av det. Hoppas jag iaf. Jag försöker att stå tillbaka lite så jag inte framstår som en klängranka, vet själv hur jobbigt det är då den andra blir en sådan om man känner sig minsta lilla osäker själv. Då drar man sig tillbaka...

• Clobberella

Eftersom han har barn så tycker jag att det är VÄLDIGT sunt att han inte kastar sig in i ett nytt förhållande! Och träffas ni flera gånger i veckan fast han har barnen jämt så är det väl ganska mycket ändå?

• Anonym (bra*)

jag tycker det är jättebra att han vill ta det lugnt.. vem sjutton vill o orkar kasta sig in med huvet före i ett förhållande efter att man nyss brutit upp från ett 8 år långt förhållande, där det dessutom finns flera barn med i bilden.. det är väl självklart att han känner sig bränd o sårad, osäker på hur o när han orkar eller är redo för att verkligen ge sig hän i ett nytt förhållande.
    ta det lugnt, lär känna varann istället för att stressa fram nått.. ni har ju bara känt varann i en månad.. varför stressa?

• Anonym (ny gift)

jag träffade en sån kille som tyckte att vi skulle ta det väldigt lugnt och han var inte redo för något och han ville inte ha nåt komplicerat han tyckte de var bra som de var vi träffades nästan varje dag i 1,5 år. jag tyckte de funka bra jag oxå men de kommer ju till en punkt när man vill gå vidare med det. och sagt och gjort han tog steget och tyckte vi skulle ta de till nästa nivå=) och idag är vi gift och ingen kan nog vara lyckligare än vi=) så de behöver inte gå åt skogen bara för att man inte kastar sig in i ett förhållande!

lycka till!

• Anonym

Verkar vara en klok kille. Skulle vara smart av dig att inte driva på honom om du verkligen gillar honom.

Svar på tråden Kille som vill ta det lugnt i början av förhållandet...