Tikka skrev 2009-11-08 15:42:17 följande:
Har kollat lite på fotosidan och sett nåt Tamron objektiv Di ll eller nåt sånt, men att det inte var så bra? Har lagt upp några bilder där för längesen för bildkritik men kommer nu inte ihåg mitt lösenord för tillfället.Jag har ju som sagt en Nikon D40 och vill ha ett makro, ingen som direkt kan säga att: ".... ett sånt är bra"????Tack ni som svarat hittills, det är svårt det här när man inte är så bra!
Mitt heter Tamron 70-300 Di, ett kombinerat tele och macro objektiv. Jag har också Nikon D40.
Jag känner som så, visst drömmer jag om bättre objektiv, men då vill jag ha ett bättre kamerahus först och bygga vidare på det. Jag fotar en hel del och bara att få detta objektivet utöver kitobjektivet gjorde att jag kunde gå vidare och inte känna mig så begränsad.
Har man pengar så kan man ju köpa det mesta, men då fotobudgeten är begränsad får jag anpassa mg. Har köpt macrolinser till kitobjektivet men tycker nog att det blir bättre med Tamron. Det kostar väl runt 1500, ett riktigt macro tror jag ligger på minst 4-5000. Annars drömmer jag om Tamron 90....