• Gurkan

Emmaljunga cerox?

Idag var vi på vår babybutik för första gången. Vi ville mest bara titta runt lite och se vad som fanns. Tittade lite på barnvagnar men vi trodde vi visste vad vi ville ha till vi stod framför en emmaljunga cerox med hårdlift i.
    Den såg fin och ombonad ut, den kändes rejäl (kommer behöva ha en vagn som klarar lite mer terräng) och stabil om än något framtung.

Någon som har vagnen som har lust att dela med sig lite erfarenheter?
    Hur är varukorgen, storlek? Hur fungerar det med tyg?
    Är den bra att köra på något annat än asfalt?
    Är den lättkörd? Någon mer än jag som upplevde den som lite framtung?
    Vad är det för fördelar med kombi (vi trodde vi ville ha en duo innan)?

Det finns säkert fler saker jag borde fråga men inte kommer på nu så är det något mer ni vill skriva så gör det!

• Svar på tråden Emmaljunga cerox?
  • Spexig

Hur är varukorgen, storlek? Bra storlek, går in två fulla matkassar, däremot svårt att krångla in dem där när man har sittdelen, för den sitter väldigt lågt. Inget stort problem, dock.

Hur fungerar det med tyg? Tyg i korgen, menar du? Har haft vår i två år och den funkar kanon!

Är den bra att köra på något annat än asfalt? Är den lättkörd? OTROOOLIGT lättkörd på nästan alla underlag, gräs, grus, snö, lera. Okej, funkar kanske inte om du bor där det blir massor av snö, men i södra Sverige funkar den kanon.

Någon mer än jag som upplevde den som lite framtung? Nej, har jag inte upplevt.

Vi köpte enbart sittdel och satte en mjuklift i och det är verkligen kanon! Kändes helt onödigt att lägga ner pengar på en liggdel som hon växer ur på 3,5 månader (det var då hon ville "sitta" upp).

Tycker det är en kanonvagn! En nackdel är att bromsen ger sig efter ett tag och måste spännas om, men det gör man lätt med en skiftnyckel.

• Gurkan
    Spexig skrev 2009-11-07 18:23:51 följande:
    Hur är varukorgen, storlek? Bra storlek, går in två fulla matkassar, däremot svårt att krångla in dem där när man har sittdelen, för den sitter väldigt lågt. Inget stort problem, dock. Hur fungerar det med tyg? Tyg i korgen, menar du? Har haft vår i två år och den funkar kanon! Är den bra att köra på något annat än asfalt? Är den lättkörd? OTROOOLIGT lättkörd på nästan alla underlag, gräs, grus, snö, lera. Okej, funkar kanske inte om du bor där det blir massor av snö, men i södra Sverige funkar den kanon. Någon mer än jag som upplevde den som lite framtung? Nej, har jag inte upplevt. Vi köpte enbart sittdel och satte en mjuklift i och det är verkligen kanon! Kändes helt onödigt att lägga ner pengar på en liggdel som hon växer ur på 3,5 månader (det var då hon ville "sitta" upp). Tycker det är en kanonvagn! En nackdel är att bromsen ger sig efter ett tag och måste spännas om, men det gör man lätt med en skiftnyckel.
    Vi tittade på just bara sittdel fast istället för en mjuklift i så var den mer som en hårdlift...

Vi bor i södra Sverige men på landet och här behövs ju en vagn som kalrar terrängen bra så det bar riktigt skönt att höra att den är lättkörd! Det är ju en sak att dra den i affären på ett jämnt golv och ge sig ut på en lerig grusväg!

Tack för du tog dig tid att svara!
  • Spexig

Inga problem! Tycker verkligen det är en kanonvagn, mycket lättare att köra än tex en sulky utan svängbara hjul.

• Kajak

Vi var rätt mycket i skogen och hade Emmaljunga Cerox!
    Är JÄKLAnöjd! vi sålde syskonvagn o köpte en cykelvagn och hade den som syskonvagn.
    Visst vi kunde sälja enkelvagne men vi ville inte för vi är såå nöjda med den o vill ha den kvar tilsl den är verklig verklig SÖNDER eller jaa på nåt sätt går den inte att ha barn i...

Vi fick den hem mars 2006 och hade den till alla 3 barn, yngsta är 9 månader och hon sover o sitta rätt bra i den.

Jag fick äntligen körkort i år (jag är 31 år) så jag var utan körkort från första barn födds (april 2006) så barnvagnen var min "transsport" mellan mataffären o hemmet, under vagnen (sittvagn) finns plats motsvarar 1-2 matkassar då använder jag inte plastpåsar, jag packar direkt i korgen (tex mjölk,fil de som är tunga)
    Det som blir över tex bröd frukter har jag i påsen och påsen hänger jag över "leder" på styren.
    När tvåan kom så låg han i vagnen medan storasyster satt vid foten, iad sitter storasyskonen där medan yngsta ligger bakom dom.
    Det funkar bra men jag gissar att vagnen mår inte bra av det...

Så mitt slutsats... köper ni vagnen så ni blir jäklanöjd annars får ni skicka vagnen till oss så vi kan använda den åt er

Lycka till med köpet!

• hjortronblomman

vår är mycket väl använd och jag har älskat den från första stund jag såg den =)

• Zelmilainen
    Snöflinga skrev 2010-10-07 20:00:18 följande:
    Har sittdelen alltid fullt liggläge på cerox?
    eftersom sittdelen inte går att ta bort på cerox och man kan använda den med lift, så ja, den går att ha i fullt liggläge, men naturligtvis även fler sittlägen oxå
    det bidde inget av det...
Svar på tråden Emmaljunga cerox?