• NettanJ

Var kan jag köpa spjälsäng på hjul?

Vi har ett stort problem.
    Vi köpte en Troll-bedside-crib på hjul innan vår bebis kom och har varit supernöjda med den. Nu har vår kille börjat bli för stor för den sängen :( Den är tänkt för de allra första månaderna bara-men jag ångrar inte att vi köpte den.

Nu är vi så vana med hjul på sängen och därför har jag letat med ljus och lykta efter sängar med låsbara hjul. Jag har hittat två modeller den ena är från Stokke men är i dyraste laget. Sen har jag hittat en som fanns med på Allt om barn -sängen heter Laura men tyvärr har den varit slutsåld i flera månader enligt hemsidan. Det är allt...

Jag hittar inte fler...har letat begagnade på Blocket också men där tycks mest vara sängar där föräldrarna själva fixat hjul på tex en ikeasäng men det känns som att säkerhetstester går förlorade då...

Är det någon som vet andra modeller att tipsa om eller butiker eller hemsidor men det viktigaste är att den har hjul. Gärna flera lägen för botten och en sida som går att fälla upp och ner.

Skulle bli så glad om någon kunde hjälpa mig!
    Tack.

• Svar på tråden Var kan jag köpa spjälsäng på hjul?
  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2009-11-07 20:00:58 följande:
    Varför inte köpa säng utan hjul och sätta på hjul själv?
    Hoppsan läste slarvigt
  • emeliek

hej, ska precis inhandla en sån troll säng till min dotter, du vill inte sälja den? vet att jag hamnade utanför ämnet...

men jag har för mig att babyproffsen även hade en större modell med hjul, har du kollat? kolla på hemsidan där finns alla deras modeller =)

Svar på tråden Var kan jag köpa spjälsäng på hjul?