• Utlandssvensk76

Hade ni vagat?

Har just borjat med pergo och hade VUL imorse pa dag 11 idag och den storsta aggblasan var 14.5mm, sen fanns det en pa 12mm och ett annat pa 12.5mm. Han tyckte det sag jattebra ut och oroar sig inte for flerbord (???). Slemhinnan var dock endast 5.1mm. Jag fick utskrivet ostrogentabletter som ska bygga upp slemhinnan, ska ta 14 tabletter med start idag. Ska aven ata progesteron fran Al-dagen och tva veckor framat, som ska forbattra gulkroppen (och forlanga lutealfasen).

Undrar dock om andra lakare hade givit en sexforbud? Jag har last att andra fatt det radet om de haft mer an tva aggblasor. Kanner anda att jag litar pa honom sa vi tanker forsoka. Hade ni gjort det? Ar det nagon annan som har haft 3 aggblasor som ej fatt radet att inte forsoka den manaden?

• Svar på tråden Hade ni vagat?
  • Kinne79

Har ju aldrig lyckats få några ägg av pergon (än) men min gyn har sagt att upp till 3 ägg är ok. Så jag hade vågat. Sannolikheten att alla ska befruktas och fästa är ju inte så stor. Kör på

• SÖ05

Tänker som ovanstående talare. När man försökt i "hundra år" och inte lyckats befrukta och behålla ett enda ägg på hela tiden, vad är oddsen att lyckas med tre stycken samtidigt?! Kör så det ryker!

• Kinne79

Och om du nu mot förmodan skulle lyckas bli gravid med trillingar, så kommer du fixa det också. (När chocken lagt sig)

• Kinne79

Föresten, grattis till ett bra pergoresultat.

• Utlandssvensk76

Vad skont att ni tycker att vi ska kora pa!! Maste saga att jag hade haft jattesvart att 'hoppa over' en manad om lakaren sagt att det var for risktfyllt, sa jag ar glad att han inte tycker det.

Jag haller med - det ar ju faktiskt ett litet mirakel och mycket som ska ga ratt for att ett agg ska befruktas, sa att mer an ett kommer att gora det ar nog valdigt osannolikt. jag hoppas dock att ett av aggen blir ordentligt uppvaktat!!

• Utlandssvensk76
    Kinne79 skrev 2009-11-08 20:22:08 följande:
    Föresten, grattis till ett bra pergoresultat.
    Tack sa jattemycket hur manga kurer har du tagit? Skulle du ta trippeldos nasta gang? Haller tummarna for dig att du far agg och agglossning snart!
  • Kinne79
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-08 20:26:30 följande:
    Tack sa jattemycket hur manga kurer har du tagit? Skulle du ta trippeldos nasta gang? Haller tummarna for dig att du far agg och agglossning snart!
    Jag har tagit 4 och jo, nästa gång blir det trippel.
  • Utlandssvensk76
    Kinne79 skrev 2009-11-08 20:32:52 följande:
    Jag har tagit 4 och jo, nästa gång blir det trippel.
    Lycka till! Nar har du AL harnast? Haller tummarna for dig!
  • Kinne79
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-09 09:39:43 följande:
    Lycka till! Nar har du AL harnast? Haller tummarna for dig!
    Borde bli runt lucia ungefär.
  • Anna76

Det är nog lugnt eftersom det var ganska små blåsor. Om alla är jämnstora (15-20 mm) så hade ni troligtvis fått förbud. Men nu kommer troligtvis nån att släppa senare och då minskar risken för flerbörd.

• Utlandssvensk76
    Anna76 skrev 2009-11-09 15:26:54 följande:
    Det är nog lugnt eftersom det var ganska små blåsor. Om alla är jämnstora (15-20 mm) så hade ni troligtvis fått förbud. Men nu kommer troligtvis nån att släppa senare och då minskar risken för flerbörd.
    Att de var av den storleken ar pga att jag nte kommer att agglossa forran pa torsdag och da kommer det storsta agget att vara 24.5mm, och de mindre 22 och 22.5mm. Och aven om ett eller tva av aggen slapper nan dag senare kan de bli befruktade har jag hort. Men jag tror anda inte att jag borde behova oroa mig.
Svar på tråden Hade ni vagat?