• Zodic

frysa in mjölk?

Och då pratar vi inte bröstmjölk..

Jag vill ha väldigt många mjölkpaket väldigt snabbt, och vet inte riktigt hur det ska gå till, så jag kom på att jag kanske kan frysa in mjölken om jag lägger den i påsar, o tar kartongerna. Men vill inte göra det om den blir dålig på något sätt, kan välja den mjölk som passar bäst.. vad tror ni??

Eller har ni tips på vart man kan få tag på ca 80 paket lite snabbt? :)

• Svar på tråden frysa in mjölk?
  • bomullshuve

Min mamma fick när jag var liten för sig att hon skulle storhandla, å då menar jag allt. Även mjölk. Det åkte i frysen. Jag tyckte det var äckligt att dricka, men funkade bra att ha i tex bakning.

• Anatha

Man kan frysa mjölk den blir inte dålig lite vattningare. Du behvöer inte hälla den i påsar man kan frysa paketen direkt som de är.

• Anatha

Ahh du behöver paketen. Ja då funkar påsar. Jag har en kompis som fyrser mjölken för hon gillar den vattnigare så vitt jag minns tycker jag inte att den smakar fel att dricka men så gillar även jag lättmjölk då det släcker törst så bra med vattnigare mjölk.

• MBert
    Zodic skrev 2009-11-07 22:31:31 följande:
    Och då pratar vi inte bröstmjölk..Jag vill ha väldigt många mjölkpaket väldigt snabbt, och vet inte riktigt hur det ska gå till, så jag kom på att jag kanske kan frysa in mjölken om jag lägger den i påsar, o tar kartongerna. Men vill inte göra det om den blir dålig på något sätt, kan välja den mjölk som passar bäst.. vad tror ni??Eller har ni tips på vart man kan få tag på ca 80 paket lite snabbt? :)
    Kontakta en skola eller förskola, eller kanske skolköket. Där kan du nog få 80 paket direkt.
  • Zodic
    Anatha skrev 2009-11-07 22:35:24 följande:
    Ahh du behöver paketen. Ja då funkar påsar. Jag har en kompis som fyrser mjölken för hon gillar den vattnigare så vitt jag minns tycker jag inte att den smakar fel att dricka men så gillar även jag lättmjölk då det släcker törst så bra med vattnigare mjölk.
    Ja jag kan ju göra det med lättmjölk så funkar det kanske bra. Kan ju prova idag o se hur det blir, innan jag köpt på mig 50 paket :)
Svar på tråden frysa in mjölk?