• CarolinW

Tips på lekar till barnkalas!

Min sambo fyller år och jag ska hålla en överraskningsfest för honom med tema "Barnkalas". Men har svårt att komma på olika roliga lekar.

Tips önskas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-07 23:07
    Kan ju behövas tillägga att vi kommer vara hemma i våran lägenhet där det är ganska lyhört. Så tips på lekar som inte innebär hoppa säck, hela havet stormar mottages gärna

• Svar på tråden Tips på lekar till barnkalas!
  • Viewsonic

Kör riktiga barnlekar.

hundbenet
    springa runt stolar och ta bort en så att en person blir över
    sked i munnen med potatis och springa fram och tillbaka
    hoppa säck
    Fånga apelsin med bakbundna händer i en balja med vatten och därefter leta efter en sockerbit i en djup skål med mjöl, också med bakbundna händer = mjöligt ansikte

:D

• CarolinW
    Viewsonic skrev 2009-11-07 22:58:55 följande:
    Kör riktiga barnlekar.hundbenetspringa runt stolar och ta bort en så att en person blir översked i munnen med potatis och springa fram och tillbakahoppa säckFånga apelsin med bakbundna händer i en balja med vatten och därefter leta efter en sockerbit i en djup skål med mjöl, också med bakbundna händer = mjöligt ansikte:D
    Tack så mycket!
    Vad är hundbenet för lek?
  • Viewsonic
    CarolinW skrev 2009-11-07 23:07:20 följande:
    Tack så mycket! Vad är hundbenet för lek?
    Hundbenet är den mest banala leken för treåringar... :)

Se "hundens ben" här:

hem.passagen.se/annaxx/barnlek.html
  • Kajee

PIP

Lägg ett tjog russin i mitten bland alla "barnen". Ett "barn" får gå ut en stund medans de andra bestämmer vilket russin som ska vara PIP. Sen kommer "barnet" som varit ute en stund komma in igen. Det barnet börjar äta russin ett och ett. Detta pågår tills h*n träffar på russinet man bestämt sig för och då ropar alla andra "barn "PIP" och då får "barnet" sluta äta russin.
    Man kan också använda sig av godis - eller kanske i det här fallet något mer vuxet som tex snapsar eller likörpraliner.

Min kompis var på ett "barnkalas" en gång där alla fick en festis till fördrink, men innehållet var spetsat med alkohol.

• CarolinW
    Kajee skrev 2009-11-08 03:32:17 följande:
    PIPLägg ett tjog russin i mitten bland alla "barnen". Ett "barn" får gå ut en stund medans de andra bestämmer vilket russin som ska vara PIP. Sen kommer "barnet" som varit ute en stund komma in igen. Det barnet börjar äta russin ett och ett. Detta pågår tills h*n träffar på russinet man bestämt sig för och då ropar alla andra "barn "PIP" och då får "barnet" sluta äta russin.Man kan också använda sig av godis - eller kanske i det här fallet något mer vuxet som tex snapsar eller likörpraliner.Min kompis var på ett "barnkalas" en gång där alla fick en festis till fördrink, men innehållet var spetsat med alkohol.
    Vad roligt! Den får man ju köra, hade tänkt ha saftbringare med bål i. En massa ballonger och serpentiner. Jag bara längtar, man måste ju vara barn ibland
  • Viewsonic
    CarolinW skrev 2009-11-11 09:09:03 följande:
    Var inn epå hemsidan, finns ju hur mycket roligt som helst där
    Ja :) och såg nu också att hoppa säck var inte bra i lägenhet, ha ha.

Har ni haft festen? Var det kul?
  • CarolinW

Det är på fredag om 1 vecka...fick reda på att min bästa vän med sambo kommer ner oxå Så nu kan det inte bli annat än lyckat.

Svar på tråden Tips på lekar till barnkalas!