• FabulousMom

Akut! Min mobil slockande och jag kan inte min PIN-kod!

Jag har nyligen skaffat nytt nummer (typ 5 dagar sen) och då fick jag med en PIN-kod. Trodde att det räckte med att jag skrev in den när jag skulle aktivera SIM-kortet och har lämnat koden hemma. Nu är jag bortrest (långt hemifrån!) och min mobil slockade nyss för att batteriet tog slut. När jag sätter på den så står det att jag ska slå PIN-koden. Jag har kontantkort och har inte hunnit registrera mitt nummer på deras hemsida (jag trodde att det var registrerat eftersom det stod att det skulle bli det när jag beställde kortet, men när jag skriver in numret så står det att det inte är registrerat). Vad gör jag nu?? Kan ej registrera numret eftersom de skickar ett sms till mig med en kod och det kan jag ju inte läsa.

Finns det verkligen inget jag kan göra?

• Svar på tråden Akut! Min mobil slockande och jag kan inte min PIN-kod!
  • Myten

Du får vänta tills du kommer hem och kan kolla vad du har för pin-kod.

• TeZs

Har du nån där hemma du kan få tag på tex via mail som har möjlighet att kolla vad du har för pinkod kanske?=P o maila den till dig..det var min första tanke.

• Grålle

När min dotter tappat bort sin PIN-kod ringde jag till Tele2 och då fick jag svara på några frågor tex.vilka nummer hon ringt, så fick jag koden av dom. Testa att ringa din operatör. Lycka till!

• Umbrageous

har du PUK koden? Kollar bara för säkerhets skull.

• parvati

Hände mig en gång och jag ringde telia(som jag hade abbonemang hos)och fick en kod för att låsa upp eller om de skickade till mig.

• FabulousMom

Men det dröjer länge Och jag vet inte ens vart PIN-koden är nånstans. Trodde inte att jag behövde den mer.

Kan man skicka gratis sms på nätet? För jag har tillgång till en annan mobil, men personen har inga pengar på den och jag måste kontakta en del personer så att de vet att min telefon inte funkar.

• Umbrageous
    FabulousMom skrev 2009-11-07 23:59:58 följande:
    Men det dröjer länge Och jag vet inte ens vart PIN-koden är nånstans. Trodde inte att jag behövde den mer.Kan man skicka gratis sms på nätet? För jag har tillgång till en annan mobil, men personen har inga pengar på den och jag måste kontakta en del personer så att de vet att min telefon inte funkar.
    kan kolla!
  • FabulousMom

Det är Halebop och jag har inte heller PUK-koden här. Om jag bara var registrerad så kunde jag ju sett det via deras hemsida. Typiskt Ingen är hemma hos mig och kan kolla upp det. Jag får prova att ringa Kundtjänst och se om de kan hjälpa mig imorgon, jag antar att man inte kan ringa dem nu.

Jag minns de 2 första siffrorna i PIN-koden, men inte de sista och jag vågar inte chansa eftersom jag bara har 3 försök på mig. Har redan försökt en gång.

• Umbrageous
    FabulousMom skrev 2009-11-08 00:03:20 följande:
    Det är Halebop och jag har inte heller PUK-koden här. Om jag bara var registrerad så kunde jag ju sett det via deras hemsida. Typiskt Ingen är hemma hos mig och kan kolla upp det. Jag får prova att ringa Kundtjänst och se om de kan hjälpa mig imorgon, jag antar att man inte kan ringa dem nu.Jag minns de 2 första siffrorna i PIN-koden, men inte de sista och jag vågar inte chansa eftersom jag bara har 3 försök på mig. Har redan försökt en gång.
    http://www.snabbsms.com/sms/skicka_sms.asp
  • FabulousMom

Tack! Har ett sista problem. Har tillgång till ett kort (utan pengar) som folk kan nå mig på under tiden. Men jag kan inte numret till kortet i huvudet, brukar inte det stå på baksidan av SIM-kortet (typ de sista siffrorna) och hur vet man vilka siffror det är? det står ju inte 07******** på slutet, så hur vet jag vilka siffror som är telefonnumret?

Svar på tråden Akut! Min mobil slockande och jag kan inte min PIN-kod!