• Verkligen

Kostnad för veterinäråterbesök?

Har en liten fråga.

För dryga 2 veckor sen var jag till veterinären med min hund Milo pga att han fått en svampjästinfektion i sina öron.
    Han fick 2 olika öronrengöringar utskrivna och ett shampoo som vi behandlat med sen dess.

Öronen är rena och fina nu och luktar "gott".

Det jag undrar är dock om ett återbesök kostar lika mycket som det första besöket. Det kostade 1200.
    Han ska dit på Tisdag igen och jag vill vara förberedd då jag har dåligt med pengar denna månad. Självklart har vi pengar så han kan gå dit för djuren går i första hand, alltid.
    Är bara nyfiken vad det kan kosta då jag har dålig koll på veterinärkostnader.

Ska man ha med gamla kvittot och så ifall man passerar tröskeln på sin självrisk på hans förskring?

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Svar på tråden Kostnad för veterinäråterbesök?
  • Mrs Winter

Du får väl helt enkelt ringa och fråga.

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • blommanigbg

Det är jättesvårt att säga vad hundens återbesök kommer att kosta. Men om inga ingrepp ska göras utan att det bara är en kontroll så borde det vara billigare.
    Dina kvitton sparar du till försäkringsbolaget. Du får ändå betala besöket hos veterinären. Eventuella återbetalningar får du efter att du kontaktat ditt försäkringbolag. Det är de som betalar tillbaka. Du får ingen bonus hos veterinären.
    Om du har dålig ekonomi kan du säkert göra en avbetalningsplan med veterinären.

• Verkligen
    blommanigbg skrev 2009-11-08 11:29:48 följande:
    Det är jättesvårt att säga vad hundens återbesök kommer att kosta. Men om inga ingrepp ska göras utan att det bara är en kontroll så borde det vara billigare.Dina kvitton sparar du till försäkringsbolaget. Du får ändå betala besöket hos veterinären. Eventuella återbetalningar får du efter att du kontaktat ditt försäkringbolag. Det är de som betalar tillbaka. Du får ingen bonus hos veterinären.Om du har dålig ekonomi kan du säkert göra en avbetalningsplan med veterinären.
    Tack för bra svar..=)
    Ska spara alla kvitton i så fall för kommer vi över 2000 så går det på hans försäkring.
    Behöver nog inte göra nån avbetalningsplan, har ju lite pengar som jag skulle ha till mat men det lägger jag hellre på Milo..=) Annars får jag sälja lite fonder helt enkelt.
    Mrs Winter skrev 2009-11-08 11:26:49 följande:
    Jag har telefonfobi, annars hade jag gjort det...
  • blommanigbg

Mrs Winter skrev 2009-11-08 11:26:49 följande:

Även om man ringer och frågar så kan de inte ge ett bra svar. De måste titta på och undersöka hunden först..
  • Verkligen
    blommanigbg skrev 2009-11-08 11:41:32 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-08 11:26:49 följande: Även om man ringer och frågar så kan de inte ge ett bra svar. De måste titta på och undersöka hunden först..
    det löste sig, jag hittade lite extra pengar precis.. Så vi slapp ha det knapert.
    I vanliga fall har vi en buffert men vi köpte rätt nyligen den här lägenheten och har renoverat..

tack för svar iaf!
Svar på tråden Kostnad för veterinäråterbesök?