• Lejoliv

Bara jag som tycker Elodie Details är skit?

Gummiflärparna på dragkedjan lossnar (med lösa metallbitar som "tillbehör") och utgör möjlig dödsfara för bebisar som stoppar allt i munnen!

Dragkedjan hakar upp sig och fastnar.

Dragkedjan delar sig så att man inte kan sätta ihop påsen igen (ena biten följer med "locket" och andra sitter kvar på dynan och de går inte att få ihop igen). Jag VET att man ska kunna plocka loss locket, men det är ju en fördel om man får ihop delarna efteråt.

Glidskyddet är ett skämt, påsen sitter som en sovsäck med huva på bebisen hur mycket man än drar och fixar.

Jävla skitprodukt till överpris

(är inte intresserad av nyfrälstas åsikter, jag har också varit ny och nöjd ägare...)

• Svar på tråden Bara jag som tycker Elodie Details är skit?
  • HemmaHosSofi

Kan egentligen hålla med dig på flera punkter, mina flärpar har dock inte lossat (ÄN). Hade det inte varit för att den är så jäkla snygg hade jag valt en annan.

• Lejoliv

Sofi: Jo, det är ju just det... den är ju snyggast på marknaden, men måste det vara omöjligt att kombinera snygghet med funktionalitet och bra kvalitet?

• Lejoliv

Dragkedjan gick sönder redan andra gången jag använde den. Rekommenderar inte!

• Jojo 85
    Lejoliv skrev 2009-12-19 08:42:13 följande:
    Dragkedjan gick sönder redan andra gången jag använde den. Rekommenderar inte!
    oj, reklamerade du den?

jag har redan en.. så det är lite sent *hehe* än så länge är den hel "peppar peppar" o då e jag ju själklart nöjd med den.. blir ledsen om den går sönder. åkpåsar är ju inte gratis direkt (om man inte får dom). tycker den är var o go o jätte fin. går den sönder denna säsongen så kommer jag reklamera den..
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Lejoliv

Köpte den i en nätbutik och känner inte att jag kan vara utan åkpåse så länge som man måste vänta när man skickar tillbaka, inväntar besked och sedan får antingen en ny skit-påse på posten eller pengar tillbaka att hitta en annan åkpåse för. Så jag surar men fortsätter använda den (den är ju snygg iaf )

• Jojo 85
    Lejoliv skrev 2009-12-20 14:17:56 följande:
    Köpte den i en nätbutik och känner inte att jag kan vara utan åkpåse så länge som man måste vänta när man skickar tillbaka, inväntar besked och sedan får antingen en ny skit-påse på posten eller pengar tillbaka att hitta en annan åkpåse för. Så jag surar men fortsätter använda den (den är ju snygg iaf )
    ja det är den.
    jag är en sån som ofta undviker nät-shopping om jag kan hitta samma i butik så slipper man det där extra krånglet som blir med posta hit o dit..

hoppas det löser sej till det bästa!
  • mmian

Jag tycker nog ändå du ska påtala för butiken vad som hänt och kolla om du kan lösa det, borde inte vara omöjligt, det är ju nu den ska användas och den kostar ju ändå en tusenlapp. Det är alltid bra för tillverkaren att få veta att deras grejer inte riktigt håller måttet...

Det blev en ♥ Annie ♥ 3/8
  • Goffer
    Jag köpte 2 påsar precis innan jul i en nätshop och den ena dragkedjan gick sönder direkt. Jag ringde företaget och dom skickade en ny med en gång och skickade med en tom påse med en påklistrad retursedel. Jag kunde använda den trasiga så länge. Hur enkelt som helst.
    Jag använder mina påsar i en tvillingvagn och tycker att passformen är perfekt.
  • Vintersjäl

TS, vilken vagn använder du den till? Har vänner som använt ED-åkpåsar i UJ och då har åkpåsarna bara glidit omkring. Jag hade min på en EL Scooter och kunde vika över tygstycket över ryggstödet

Flärparna lossnade på min åkpåse också, och dragkedjan var nästintill omöjlig att få igen sista biten! Som jag drog och drog.. 

• Skorpan B
    Vintersjäl skrev 2010-01-06 19:30:31 följande:
    TS, vilken vagn använder du den till? Har vänner som använt ED-åkpåsar i UJ och då har åkpåsarna bara glidit omkring. Jag hade min på en EL Scooter och kunde vika över tygstycket över ryggstödet Flärparna lossnade på min åkpåse också, och dragkedjan var nästintill omöjlig att få igen sista biten! Som jag drog och drog.. 
    Jag kan instämma med att åkpåsen inte är optimal för en UJ....som sagt den glider ner och sitter inte bra.
    Jag skulle vilja ha typ nåt gummimaterial på baksidan så att den inte är så halkig.
    Annars har jag inga problem med min och jag har haft den knappt ett halvårb förra säsongen och några månader denna.

Men till alla er som har bekymmer:
    Reklamera och påpeka till levarentaören så kanske de kan förbättra det som är dåligt!!

Och visst är de jättefina !!
    Men jag vet att det finns nåt mer märke som har fina mönstrade åkpåsar men kommer inte ihåg vad de heter.
  • liv10
    jag skulle absolut kontakta butiken ifråga. vi säljer elodies påsar i min butik och det har varit problem med dragkedjorna på några, detta är Elodie medvetna om och har skickat nya påsar på en gång till kunder som fått problem. Lycka till!
  • rosenkind

hejsan! Ni pratar ju om åkpåsar här...men vet ni nåt om deras mössor? Jag undrar om de är stora eller små i storlek? Tänkte beställa till dottern som är 21 månader, vet ni om jag bör välja storlek 1-2 år eller 2-3 år? Skulle vara tacksam för hjälp. Och ursäkta för att jag kapar tråden

** carpe diem **
  • ninaboel
    rosenkind skrev 2010-01-09 08:28:05 följande:
    hejsan! Ni pratar ju om åkpåsar här...men vet ni nåt om deras mössor? Jag undrar om de är stora eller små i storlek? Tänkte beställa till dottern som är 21 månader, vet ni om jag bör välja storlek 1-2 år eller 2-3 år? Skulle vara tacksam för hjälp. Och ursäkta för att jag kapar tråden
    Små i storlek tyckte jag. Beställde till lilleman och tänkte kanske han och syster kunde ha, den 12-24 mån, dessvärre sitter den inte bra på ngn av dem. Lite... konformad, testa i butik om du har möjlighet. Men sååå snygg. Tossorna också något små.

Har dessvärre inga uppdaterade huvudmått på mina små.
    ♥ Hillevi 071021 ♥ Ebbot 090214 ♥

• rosenkind
    ninaboel skrev 2010-01-09 08:42:23 följande:
    Små i storlek tyckte jag. Beställde till lilleman och tänkte kanske han och syster kunde ha, den 12-24 mån, dessvärre sitter den inte bra på ngn av dem. Lite... konformad, testa i butik om du har möjlighet. Men sååå snygg. Tossorna också något små.Har dessvärre inga uppdaterade huvudmått på mina små.
    Vet ingen butik som har dem här tyvärr. Tror jag chansar på den större storleken...de är ju bara så coola får sälja vidare eller returnera om den inte passar...
    ** carpe diem **
  • ninaboel
    rosenkind skrev 2010-01-09 09:04:38 följande:
    Vet ingen butik som har dem här tyvärr. Tror jag chansar på den större storleken...de är ju bara så coola får sälja vidare eller returnera om den inte passar...
    Hoppas den kommer passa Vart har du hittat dem, på rea?
    ♥ Hillevi 071021 ♥ Ebbot 090214 ♥

• rosenkind
    ninaboel skrev 2010-01-09 09:05:52 följande:
    Hoppas den kommer passa Vart har du hittat dem, på rea?
    det var på en finsk sida, pompox, jag bor i finland

Tack så mycket för din hjälp!
    ** carpe diem **
  • Hoppetossan 79

Jag har inte haft några problem

Med min men den är typ fem år nu och jag har haft den till två barn. Kanske bättre kvalité på de gamla?

Svar på tråden Bara jag som tycker Elodie Details är skit?