• Anonym (Undergiven)

Jag blöder efter tuffare samlag, beror det på spiralen tro?

Vi har trekant ibland med en extra kille, jag och min man. När vi har det så blir min man extra dominant med lite hårdare stötar, han stryper mig lite och lättare smisk. Jag älskar allt detta men det tråkiga är ju att jag blöder efter varje gång lite lätt, kommer lite klumpar med och nångång har jag haft ont i magen.

Nu är det så att jag har en kopparspiral insatt men det var knappt hon ville barnmorskan, min livmoder var nästan för liten. Men eftersom jag inte klarar av hormoner så ville jag ha den ändå, hon trodde min livmoder skulle slappna av eftersom jag fortfarande ammade när hon satte in den.

Vad tror ni? Kan det vara den som rörs runt där inne så det skaver inne i livmodern?? Är det farligt?

• Svar på tråden Jag blöder efter tuffare samlag, beror det på spiralen tro?
  • The Black Lady

Detta ska du genst kolla upp... blodklumpar efter sex är inte bra.....

• Anonym (Undergiven)

Är det så illa?

• Anonym (Undergiven)

Men tror någon att det kan vara spiralen? För det är alltid efter lite hårdare sex...

• B l o n d i e

Hej!

Jag har likadant, använder också kopparspiral. Du måste kolla upp det GENAST, man ska ALLTID kolla upp blödningar i samband med samlag eftersom det KAN vara cellförändringar i underlivet. Oftast är det ingen fara men du ska absolut göra det på en gång. Jag blöder i stort sett efter varje lite "kraftigare" samlag, speciellt om jag blir tagen bakifrån. Är han i tillägg lite grov?

Hoppas det löser sig, kram!

Kolla denna länken, ditt problem exakt:

www.netdoktor.se/livmoderhalscancer/&Question=28393

• Anonym (Undergiven)

Hmm, känns som det är spiralen som spökar eftersom jag har en nästan för kort livmoder eller hur man ska uttrycka det.

Ja min man har en lång dolme så den stöter ju i botten om han stöter hårdare, det gör ont då.

Men jag hade tid för cellprov nyligen som jag tyvärr ignorerade (har så himla mycket annat i livet som krånglar numera) så jag kanske skulle ta tag i den och samtidigt prata med barnmorskan om detta. Vill ju ta klamydiatest också eftersom vi har haft oskyddat med den andre killen... jag får lätt klamydia, har även haft kondylom när jag var yngre....

• B l o n d i e

Anonym (Undergiven) skrev 2009-11-08 20:13:04 följande:

Hmm, känns som det är spiralen som spökar eftersom jag har en nästan för kort livmoder eller hur man ska uttrycka det.Ja min man har en lång dolme så den stöter ju i botten om han stöter hårdare, det gör ont då. Men jag hade tid för cellprov nyligen som jag tyvärr ignorerade (har så himla mycket annat i livet som krånglar numera) så jag kanske skulle ta tag i den och samtidigt prata med barnmorskan om detta. Vill ju ta klamydiatest också eftersom vi har haft oskyddat med den andre killen... jag får lätt klamydia, har även haft kondylom när jag var yngre....
    Låter förnuftigt tycker jag. Jag springer inte till läkaren så fort det är något fel men det här är en sån sak jag aldrig skulle ignorera. Det kallas för "kontaktblödning" och kan mycket väl bero på spiralen, troligtvis gör det nog det...
  • Anonym (Undergiven)

Tack för all hjälp

• Anonym (Undergiven)

Åh :(

Jag glömde ringa idag, när jag kom på det hade de stängt bara en kvart innan.

Vi hade sex idag igen, lite normalt vardagsmys, men jag blödde igen efteråt.... drygt!

• B l o n d i e

Anonym (Undergiven) skrev 2009-11-09 22:15:30 följande:

Åh :( Jag glömde ringa idag, när jag kom på det hade de stängt bara en kvart innan.Vi hade sex idag igen, lite normalt vardagsmys, men jag blödde igen efteråt.... drygt!
    Ingen fara, en dag till eller från gör ju inget. Men ring så snart du kan ändå, så slipper du oron... Säkert ingen fara.
Svar på tråden Jag blöder efter tuffare samlag, beror det på spiralen tro?