• Anonym

kan man känna olika kotor i nacken?

när jag känner på min nacke så känner jag två stycken precis i slutet av huvudet, sen själva ryggraden och en del småkotor, men sen känner jag en större kota på vänster sida, strax intill "ryggraden" (det är väl ryggraden som går ändå uppifrån?)

den kotan kännerr jag inte på höger sida av nacken.
    denna känns om jag vrider huvudet snett åt vänster.

normalt att känna olika kotor där eller är dte kanske cancer? det är iaf ingen lymfkörtel.

• Svar på tråden kan man känna olika kotor i nacken?
  • STAmbassadör

ja det är normalt att känna kotorna ibland.

• Anonym
    STAmbassadör skrev 2009-11-08 21:11:00 följande:
    ja det är normalt att känna kotorna ibland.
    jo men altså har man fler kotor i nacken är de jag nämner?
    jag vet ju ryggraden, sen två till stora uppe i själva huvudet, bakhuvudet eller vad det kallas.
    tittar man på bilder så ser det ju inte ut att sitta fler kotor här uppe.
    läse dock att man har 7 halskotor, men det var ju halskotor..
  • Anonym

Ryggraden borjar anda upper fran bakhuvudet och du har som sagt 7 halskotor. Alla ska sitta pa rad som att saga. "Kotan" bredvid kanske ar en muskelknut? Eller kanske din ryggrad ar lite sned, om det bara ar lite bredvid. Kolla med sjukgymnast. Om du inte har ont behover du nog inte oroa dig (och troligen inte aven om du har ont) Man kan alltid kanna kotorna. Jag laser till sjukgymnast :O)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-08 21:21:02 följande:
    Ryggraden borjar anda upper fran bakhuvudet och du har som sagt 7 halskotor. Alla ska sitta pa rad som att saga. "Kotan" bredvid kanske ar en muskelknut? Eller kanske din ryggrad ar lite sned, om det bara ar lite bredvid. Kolla med sjukgymnast. Om du inte har ont behover du nog inte oroa dig (och troligen inte aven om du har ont) Man kan alltid kanna kotorna. Jag laser till sjukgymnast :O)
    en kväll låg jag och tröck och tröck då fick jag vansinnigt ont.
    annars har jag inte ont och det släppte dagen efter.
    ja den känns precis brevid.
Svar på tråden kan man känna olika kotor i nacken?