• Petrah

Vilken färg passar till rött eller vinröd färg/tapet?

jag har grå tapet nu i vardagsrummet men vill ha en färgklick som fondvägg.
    jag vill ha vinröd eller lila-aktig. men dt är svårt att hitta vad som går ihop till dessa färger om man vill ha en vägg med tex. lila - vad ska man då välja till andra väggen?? jag hittar inget bra alls jag kan kolla eller jämföra med. Tex nån sida där man få tips på vilka färger som går ihop?

• Svar på tråden Vilken färg passar till rött eller vinröd färg/tapet?
  • anlo80

ska du ha en fondvägg eller två målade väggar i olika färger? Hängde inte med...
    Tycker att om du har en röd eller lila vägg att den andra ska vara vit, gräddvit, grå, brun eller beige, svårt att matcha de färgerna med någon annan färgstark färg utan tycker du ska ta en mer diskret ihop p andra väggen i så fall.

Tycker också att det kan vara svårt att matcha inredningssaker ihop med de färgerna i ett rum. Tycker svart och vitt passar bäst ihop med rött och lila.

Men det är min smak, man kan ju blanda starka färger hejvilt ihop, om man tycker om det!

Jag har en lila fondvägg i mitt sovrum, vid huvudgaveln, de andra väggarna är ljusgrå, har vita gardiner, beige/brunt överkast och vita kuddar på sänger....

Kolla i möbelkataloger hur de har inrett, te.x

• anlo80

kolla på www.alcro.se där finns inredningstips och förslag på färger och hur man kan måla! Gå in på fliken "inomhusmålning" och sen "väggar" se mios inredningsstilar...

Lycka till!

Att fixa och göra om hemma är ju så kul!

• Petrah

jag va inne på den sidan innan men dt är inte så bra tycker jag. fanns ju inte så mycket att se där.

jag vill ha ev en fondvägg bara. Eller måla vardagsrummet i olika färger tex vinröd och plommon/lila. svårt att få ihop vad som passar till plommon. Det är dt jag vill kolla på nån sida men dt finns ingen.

Svar på tråden Vilken färg passar till rött eller vinröd färg/tapet?