• Anonym

kopparspiral ( jätte mycket flytningar)

Jag har kopparspiral och jag får enorma mängder flytningar, det bara hänger ner när jag har varit och kissat, måste alltid typ gå med trosskydd. Jag tycker att det är så ofräscht.

Ni som också har spiral får ni också så.

• Svar på tråden kopparspiral ( jätte mycket flytningar)
  • Anonym (sanna)

Ja, men inte riktigt så mycket som du beskriver det. Får flytningar men inte heller överdrivet mycket. Men däremot blöder jag som en stucken gris när jag har mens och det är mindre kul.

• Anonym (m)

Anonym (sanna) skrev 2009-11-09 01:24:39 följande:

Ja, men inte riktigt så mycket som du beskriver det. Får flytningar men inte heller överdrivet mycket. Men däremot blöder jag som en stucken gris när jag har mens och det är mindre kul.
    har inte heller så mkt flytningar, men sht håller verkligen med om mensen...!!
  • Anonym

min mens är ganska så bra, får som en vanlig mens, sist jag hade mens så varade den i 2 dagar.

• Anonym (slajm)

Ha, jag har exakt som du ts, jättemycket flytningar o mens i max tre dagar. Men första året med spiral så hade jag jättemycket mens också. Av någon anledning har det blivit mindre nu.
    Oroar mig inte speciellt mycket över det, men visst är det jobbigt med långa slemgrejer, känns ungefär som min slempropp.

• Anonym (snigelspår)

Har med fått mycket mer flytningar och en rejäl mens, däremot blev mensen kortare så det är väl ungefär lika mycket antar jag. Men det e inte alls kul å blöda igenom den fetaste tampongen på ca 1h när man har mens. Men jag ska väl inte klaga allt för mycket det är ju ett bra alternativ när man e känslig mot preventivmedlen med hormoner som jag e.

• Anonym

jag har för mig att det blir extra mycket runt den veckan som ägglossningen är.
    har funderat på att ta ut den, men det vill jag ju inte häller.

• Anonym (Barnmorska)

På en del irriterar trådarna så det blir en ökad flytning. Och vid ägglossning så är det också rikligare genomskinliga flytningar. Om du blöder mycket kolla järnvärden och skaffa helst menskopp, bättre för slidan och enklare, billigare för dig. Sluta använd trosskydd, byt trosor ofta eller stå ut. Dyrt, inte bra för miljön och risk för svampinfektion.
    Om det är jobbigt med spiral finns det nya pessaralternativ numer, som många är nöjda med. Inte av gummi/latex utan av silikon. Finns även en ny kräm som är bättre än den spermiedödande, som många fick irritationer av. Prata med din barnmorska.

• Anonym

har samma dilemma. kanske inte fullt så mkt flytningar men så pass att jag måste ha trosskydd jämt. Jättejobbigt och man känner sig ju smutsig.

Är det bara att stå ut eller ta ut som gäller??

Vill vädligt gärna oxå ha tips!

• Chilili

Köp en mens kopp!!!
    Jag hade mycket flytningar det första året med spiral men det har minskat med tiden. Har ganska mycket runt ägglossning och innan mens men inte lika mycket som förut. Däremot så har jag massor av mens i MINST 7 dagar!!! och bara ca 24dagar från första mensdag till nästa första!! Inte kul! Men även det verkar bli bättre för förut var jag nere på 18-21dagar!! Åter till det här med mens kopp. Den är underbar!! Jag känner mig fräsch genom hela mensen och man kan använda den mot rikliga flytningar oxå!

• Anonym

hur ser en menskopp ut och hur använder man det,

• Anonym (xoxo)

Har oxå satt in en spiral.. För två veckor sen exakt..

Har massa flytningar + att dom luktar.. Har aldrig vart med om dess like...

Jag hoppas att det bara är såhär i början...

Hur var det för er??

Har aldrig haft flytningar innan, men nu så...

• Anonym

pratade med min bm och och sa att jag skulle testa lactasyl över helgen och återkomma om flytningarna är kvar nästa vecka

• Chilili
    Anonym skrev 2009-11-12 23:14:57 följande:
    hur ser en menskopp ut och hur använder man det,
    kolla på den här sidan: www.mkopp.se/shop/
    om man vill veta lite utförligare och med bilder så kan man oxå youtuba mens kopp så finns det många videos:)
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-14 14:26:55 följande:
    pratade med min bm och och sa att jag skulle testa lactasyl över helgen och återkomma om flytningarna är kvar nästa vecka
    lactal menar jag ju självklart.
  • Elin  95

Hej! Jag satte in min spiral för en vecka sedan och min mens slutade för 1-2 dagar sedan. Men nu jag har rikliga flytningar som har färgen brun, de luktar inte särskilt mycket/ illa eller så. Men hade ni också bruna flytningar efter första mensen direkt efter insättningen? 

• MurderWife

Flytningar hela tiden. mer eller mindre. 

Men jag har jävligt ont när jag har sex. 

Kanske måste kolla upp de 

Svar på tråden kopparspiral ( jätte mycket flytningar)