• lilla ängel

solberga, Hägersten??? Bra område?

Hej!

Vi är en familj som ska flytta omgående till stockholm då min sambo har fått jobb. Har fått ett erbjudande om en andra hands lägenhet i Solberga, Hägersten. Är det ett bra område? Vi har en liten flicka på 3 år samt en till på väg nu i december så är det ett barnvänligt område? Vilkah områden rekommenderar ni att vi ska bo?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden solberga, Hägersten??? Bra område?
  • lilla ängel

Är det ingen som känner till detta område?

• TheCoopers

Hello

Jag känner inte till det jätteväl med Solberga är ett lugnt område i Älvsjö Kommun . Kommunikationerna är inte super dvs de har ingen tunnelbana eller egen pendeltåg station dock .
    Du kan enkelt ta dig till telefonplan ( tunnelbanestation ) med bussen 142 tar 5 min eller 142an ner till älvsjö pendeltågsstation på några minuter.

Jag tror det är ett " up and coming "  finns villor och bostadsrätter

I'm the me I choose to be ...
  • Tecken

FamiljenCooper: Älvsjö är väl ändå ingen kommun? Det tillhör ju Stockholms kommun! sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84lvsj%C3%B6

Känner inte till Solberga närmare, annat än att det känns väldigt "off" - blir ju buss vart man än ska, t ex t p-tåget.

• TheCoopers
    Tecken skrev 2009-11-09 19:19:29 följande:
    FamiljenCooper: Älvsjö är väl ändå ingen kommun? Det tillhör ju Stockholms kommun! sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84lvsj%C3%B6 Känner inte till Solberga närmare, annat än att det känns väldigt "off" - blir ju buss vart man än ska, t ex t p-tåget.
    Sorry ligger i Älvsjö stadselsområdei Söderort  i Stockholms kommun ..

Man får be om ursäkt .
    I'm the me I choose to be ...
  • solida

Jag är uppvuxen i Solberga. Det är väl ganska mysigt, blandat mellan hyres-bostdasrätter och villor/radhus. Jag tror att skolan har ganska bra rykte nu för tiden. När jag bodde där (för typ 15 år sen) var det lite ghetto men tydligen är det bättre nu. Jag kan rekommendera fok att flytta dit men skulle aldrig själv klara av att bo där, tycker att det är för mycket tonårsminnen...

Svar på tråden solberga, Hägersten??? Bra område?