Jenny28 skrev 2009-11-09 08:00:08 följande:
ok då ska jag testa det först. Tack för hjälpen. Nåt spec. man ska tänka på? Regelbundet ätande eller? Så himla jobbigt att ta hand om alla fyra barnen när man har så ont...Blääääää
Du ska tänka på kosten, motion och stress.
Jag har magkatarr som kommer och går. Bästa sättet att få bukt med det är ändrade levnadsvanor. Nu har jag inte det lika ofta.
Inte för fet mat och mat i lagom portioner. Starkt kryddat kan med vara jobbigt. Regelbundna måltider. Om man fått det en gång är det lätt att det återkommer.
Motion är bra, inte överdrivet men lagoma mängder. Och det är jätteviktigt att tänka på att sänka sin stressnivå. Med 4 barn är det lättare sagt än gjort men det är viktigt att göra vad man kan gällande stressen. Även om man bara kan förbättra den lite är det bättre än inget.
Omeprazol är jättebra att ta när den håller på. Ta den så fort som möjligt, finns olika omeprazol att välja mellan på apoteket. På mig hjälper losec mups och omeprazol ratiopharm bäst. Även omeprazol merck, man får testa sig fram. Losec är dyrast.
Men när det akuta gått över är behandlingen inte slut. Man måste tänka på hur man lever för att inte få det tillbaka.
Ha i fortsättningen omeprazol hemma. Det har jag och jag tar den vid minsta känning, då hinner det oftast inte utveckla sig utan går tillbaka på ett par timmar.