• Jenny28

Hur känns magkatarr?

Tror jag har fått magkatarr.. men har aldrig haft förr..
    Är lätt illamående, har ont i mellangärdet, långt inne på nåt sätt..går i vågor med det onda, har jag inte ätit på ett tag så blir det värre.

Ska man gå till doktorn eller är det nån mening..

Har haft en mycket stressig tillvaro senaste halvåret så det kanske tagit ut sin rätt

• Svar på tråden Hur känns magkatarr?
  • The Black Lady

Köp Omeprazol eller Losec som finns på apoteket och ät en 14 dagars kur....

• Jenny28

Ok, man behöver inte gå till läkaren va?

• The Black Lady
    Jenny28 skrev 2009-11-09 07:55:10 följande:
    Ok, man behöver inte gå till läkaren va?
    Prova det först.... blir det inte bättre ska du kontakta läkare.
  • jomi

låter absolut som magkstarr...omeprazol hjälpte mig!!

• Jenny28

ok då ska jag testa det först.
    Tack för hjälpen.
    Nåt spec. man ska tänka på? Regelbundet ätande eller?

Så himla jobbigt att ta hand om alla fyra barnen när man har så ont...Blääääää

• The Black Lady
    Jenny28 skrev 2009-11-09 08:00:08 följande:
    ok då ska jag testa det först.Tack för hjälpen.Nåt spec. man ska tänka på? Regelbundet ätande eller?Så himla jobbigt att ta hand om alla fyra barnen när man har så ont...Blääääää
    Googla på magkatarr så får du en massa bra info...!
  • Trollet Ludenben
    Jenny28 skrev 2009-11-09 08:00:08 följande:
    ok då ska jag testa det först. Tack för hjälpen. Nåt spec. man ska tänka på? Regelbundet ätande eller? Så himla jobbigt att ta hand om alla fyra barnen när man har så ont...Blääääää
    Du ska tänka på kosten, motion och stress.

Jag har magkatarr som kommer och går. Bästa sättet att få bukt med det är ändrade levnadsvanor. Nu har jag inte det lika ofta.
    Inte för fet mat och mat i lagom portioner. Starkt kryddat kan med vara jobbigt. Regelbundna måltider. Om man fått det en gång är det lätt att det återkommer.
    Motion är bra, inte överdrivet men lagoma mängder. Och det är jätteviktigt att tänka på att sänka sin stressnivå. Med 4 barn är det lättare sagt än gjort men det är viktigt att göra vad man kan gällande stressen. Även om man bara kan förbättra den lite är det bättre än inget.
    Omeprazol är jättebra att ta när den håller på. Ta den så fort som möjligt, finns olika omeprazol att välja mellan på apoteket. På mig hjälper losec mups och omeprazol ratiopharm bäst. Även omeprazol merck, man får testa sig fram. Losec är dyrast.
    Men när det akuta gått över är behandlingen inte slut. Man måste tänka på hur man lever för att inte få det tillbaka.
    Ha i fortsättningen omeprazol hemma. Det har jag och jag tar den vid minsta känning, då hinner det oftast inte utveckla sig utan går tillbaka på ett par timmar.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Jenny28

Trollet, tack för alla tips.
    har mått psykiskt dåligt det sista och haft stressig tillvaro, har ätit jättedåligt...kanske inte öäter första maten förrän kl 16 på dagen....Usch vad jag tagot dålig hand om mig själv.

Ska försöka skärpa mig..Den minsta börjar bli såpass gammal nu iaf så det blir lättare..

Svar på tråden Hur känns magkatarr?