• rtimea

Att lyckas med insemination

Hej!

Finns det någon som har lyckats med insemination? I så fall efter hur många försök?
    Vi gjorde vår andra insemination förra veckan, men chansen är så liten att jag undrar om man kan lyckas egentligen med det.

• Svar på tråden Att lyckas med insemination
  • SmulanSJ

Vi står inför valet av att göra en insemination. Det är inte helt självklart och jag känner att jag måste bolla mina tankar med någon. Hoppas att ni ställer upp.

När jag tänker tanken så känns det som om jag är otrogen. Kommer jag känna så sedan också? Att jag har varit otrogen mot min man? En tanke som har slagit mig är att istället för att göra detta som är så osäkert, ca 17 blir gravida, så kan jag gå ut på krogen eller nått. Jag menar inte bokstavligt, det är bara en tanke.
    Finns det någon som känner igen sig??

• Kallemero79

Vi fick höra att chansen att bli gravid ökar med ca 15%, är det vad ni har hört också?

• Astakvasta

SIE: Jag inseminerades också första gången idag!

Frågade bm hur stor statistisk chans det är att jag blir gravid, hon sa att det i min ålder är 20% per gång i min ålder ( jag är över 35)
    Men sen är det ju individuella skillnader och bla beroende på hur bra kroppen mår och är förberedd på att bli gravid. Det ska ju förbättra oddsen om man slutar med kaffe etc.

• flygare

Hej
    vi lyckades på 1:a försöket

• Elisie

Va kul att höra att de är de som lyckats på första försöket! =)

Astakvast: Jaså! va roligt! vart inseminerades du?

Håller tummarna att de funkar för oss denna gång!

• Astakvasta

SIE: Jag var på Gaia, var var du/ni? Spännande, nu kommer vi ligga lika i tiden, jag tror att jag ska försöka vänta till BIM med att testa, men jag har ett helt lager med gravtest hemma, så vi får se hur jag känner mig, när jag väntar och tycker att tiden går för långsamt.

Det är på den här tråden alla inseminerade och wannabees ( hur stavas det?) hänger:
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-129/m47782014.html

Svar på tråden Att lyckas med insemination