• Titan

Ont när jag kissar

Är det någon som vet vad det kan bero på? Det gör inte ont när jag börjar kissa utan det svider till när jag skall ha ut de sista dropparna. Det kan ju vara urinvägsinfektion men då har jag för mig att det gör ont hel tiden när man kissar, så finns det något annat än det som detskulle kunna vara?

• Svar på tråden Ont när jag kissar
  • Titan

Glömde skriva att jag är i v.29

• såsen

Du har klart urinvägsinfektion stackare de är inget skoj de inte

• Tajger

Det låter tyvärr som uvi. Jag har det nu (är också i v.29) och symptomen stämmer med mina. Det är min andra omgång på mkt kort tid och det gör endast ont i slutet när jag kissar...

• yaaniz

tycker oxå det låter som urinvägsinfektion :(

gå och fixa antibiotika nu

//Jaana v.38 (37+2)

• Titan

vart fixar man antibiotika?måste jag gå till läkare/min barnmorska för att få det eller finns det receptfritt?

• stockholmsjente

Jag har haft uvi flera, flera gånger. Det gör ont i början när man kissar (som du beskriver). Läkaren/barnmorskan vill nog att du tar med ett urinprov (helst morgonurin). Barnmorskan kan säkert hjälpa dig med ett receept när du har lämnat urinprov. Lycka till!!!

• Titan

Stockholmsjente: det är i slutet när jag kissar som det gör ont, inte i början. Jag tänkte gå ner till vårdcentralen direkt idag när de öppnar kl 8-9, så får de ta provet där nere och se ifall jag behöver antibiotika. Min BM är i stan så det känns mer effektivt att gå till vårdcentralen här där jag bor.

• stockholmsjente

Jag tror i ialla fall att det är uvi..... Säkert inget att vara orolig för. Smart att du går till vårdcentralen nu på morgonen, så får du svar snart. Lycka till!!

• Titan

Japp visst katten vad det uvi, fy sjuttsiken att man skall åka på det nu mitt i alltihopa och käka antibiotika

• optimisten

Visst är det en 3 dagars kur när det är uvi man har? Jag väntar på svar ifrån odlingen på urinprovet som jag lämnade idag och får svaret på fredag. Kissar hela tiden och har svårt att få ut de sista dropparna. Men tror att det också kan bero på att bebbens huvud ligger lite i vägen. Men jag har vita blodkroppar i urinen men det kan också bero på mycket flytningar..

Svar på tråden Ont när jag kissar