• DeZemBer

Diskmaskin som luktar surt?

hej!

har för ca 2 veckor sen kopplat in min diskmaskin, och sen dess har det börjat stinka surt i hela lägenheten! Det lixom slår imot en när man kommer innanför dörren, och luktar hela tiden. Det är nån sur, stark lukt.

Nån som har nån idé om vad det kan vara? Och hur man kan få bort stanken?

• Svar på tråden Diskmaskin som luktar surt?
  • stjärn fall

Det finns medel som rengör diskmaskinen att köpa, jag brukar köra sånt en gång i månaden i min diskmaskin...man stoppar i enbehållare i en tom maskin o kör, sen luktar det ingenting.
    Finns att köpa överallt.

• Missy M

jag kör med sån rengöring en gång om året ungefär luktar ingenting i vanliga fall. De som jag täker först är att se till att dismaskinen inte läcker någonstans för de ska inte lukta efter bara 2 veckor, har tex vattnet som går ut från diskmaskinen läkt någonstans så att de ligger och ruttnar?

• DeZemBer

men ska den vara smutsig när den är helt ny? jag har ju bara använt den i ca 2 veckor, och kört typ 5 maskiner, men den har luktat från början...

vet du vad medlet heter?

• DeZemBer

får kolla så den inte läcker... är inte så teknisk själv, får be karln göra det :p

jag har aldrig kännt den här lukten hemma hos nån annan förut :S

• Missy M

nej maskinen ska inte lukta från början vi har haft våran sen i jul (en slim) och kör i stort sett varje dag en maskin och de var först nu i helgen som jag tyckte att den luktade lite unket och då körde jag en sån rening. Vet inte riktigt vad medlet heter men de finns i de flesta affärer och den som jag använde är en smal flaska som man stoppar allt ihoppa i maskinen och så ska de tydligen rengöra rör och allt.. Men som sagt de ska inte lukta från början. Kolla om de läker någon stans eller om de fastnat något i silen i botten eller så..

Svar på tråden Diskmaskin som luktar surt?