• optimisten

Stickningar mot urinblåsan som gör jätteont, vad betyder det?

Visserligen har jag varit gravid tidigare men inte upplevt detta. Det gör inte ont när jag kissar men det är precis som om man sticker med en kniv i underlivet men bara mot livmodern och urinblåsan. Någon annan med samma problem?

• Svar på tråden Stickningar mot urinblåsan som gör jätteont, vad betyder det?
  • Alvi

..... när jag har mens har jag massa olika sorters mensvärk, och när jag var gravid hade jag samma olika värker, under olika perioder i början, det är nog samma som du har.
    Hur brukar du ha när du har mens?

• optimisten

Men jag är ju inte i början av graviditeten utan i v.36 (35+1) och känner inte igen smärtorna..

• Alvi

Ahaa..... sorry.... Kan det vara huvudet som fixerar sig... ? Är du fixerad än...?

• optimisten

Sist jag var hos bm för nästan 2 veckor sedan så låg bebisen med huvudet neråt och huvudet var ruckbart och inte riktigt fixerad. Så jag har misstänkt att bebisen är fixerad nu.Men beror det på det tror du?

• Alvi

JAg är inte säker, men jag troooor att det kan kännas som stickningar när bebben har fixerat sig...

• silhuett

Det kanske är bebisen som sparkar/trycker på blåsan?

• Herne

Hej!
    Jag är nu i vecka 36 (35+4) och har känt samma sak som du. Var till sjukhus för infomöte förra onsdag och sen började det sticka så att jag trodde jag skulle svimma. Det gjorde VERKLIGEN ont!! Speciellt när jag gick och rörde på mig så högg det. Våran bebbens huvud var också ruckbart sist och jag tror att den har nu fixerat. Ska till BM på tisdag så får vi se...

• caesar

jag brukar få det till och från fast jag är i v25 och min bm säger att det är foglossning i blygbenet. det gör värkligen asont när det börjar att svida och sticka. käns värkligen som man hugger med en kniv där.

• Herne

Var till BM idag och frågade om det här...och jag trodde rätt. Bebisen är nu fixerat.:)

• optimisten

Japp var också till min bm idag och min bebbe är nu också fixerad, så det beror nog på det.

• Kajak

hrmm...
    konstig... jag brukar känna som TS skrev iblabnd o jag är vecka 9...

Jag trodde att det beror på att jag inte gick till toa genast utan vänta med det för länge då gör det ont.. det försvann när jag tvingade mig att gå till toa så fort jag känner att jag behöver gå på toa men på nätter bruka jag vänta med det tills det är rikitg full...
    Ajj.. så blir det för mig som tex kl 3.15 imorse klev jag upp ofrivillig... Gässpp..

kanske det är så för mig?

natti natti nu ska jag i säng igen. var på toa nyss...

• Gummy

optimisten --> är i vecka 37 och känner samma sak + att jag vet flera andra som också känt så i slutet. som jag förstått kan det vara det att bebisen fixerat sig eller att livmodern tränar lite inför förlossningen, eller att bebben helt enkelt trycker mot blåsan.

kajak --> eftersom du bara är i vecka 9 och har ilningar så tycker jag att du ska kolla så du inte har urinvägsinfektion. dessutom är det inte bra att gå och hålla sig när man är gravid (även om det eviga kissandet gör en vansinnig, vill nästan gråta ibland när jag går upp för femtielfte gången). under graviditeten utsätts urinröret för extra mycket påfrestningar vilket gör att man är extra känslig för infektioner. en urinvägsinfektion kan i värsta (och i ovanliga) fall leda till tidig vattenavgång eller till en infektion som heter GBS eller streptokock B. du måste ju inte ha en infektion men det kan ju vara bra att kolla. om inte annat så kommer din bm kolla efter bakterier i urinen på inskrivningen. när man är gravid kan symtomen vara mer osynliga än i vanliga fall.

Svar på tråden Stickningar mot urinblåsan som gör jätteont, vad betyder det?