• Vattenpistool

PCO - P-pillerstopp?

Jag var återigen hos en kvinnoklinik i Mora för snart 4 månader sen, även hon såg att jag hade PCO men en väldigt lätt/mild grad.
    Hon ville att jag skulle äta p-piller i ca 6 månader och ge det ett försök för tydligen var inte mina chanser så små.
    Nu undrar jag bara om någon hört likadant?

Ska jag och min sambo försöka så gott som varje dag efter att jag tagit sista pillret? Eller ska vi vänta ett tag?
    Är det någon som gjort likadant om det här med p-pillerstopp? Isånnafall hur lång tid tog det innan ni lyckades?

• Svar på tråden PCO - P-pillerstopp?
  • inga76

Hej! Jag fick ett liknande råd. När min PCOS först diagnosticerades ville vi inte ha barn, och då tyckte min gyn att det bästa vore att stå på ett östrogenbaserat p-piller fram till att vi skulle börja försöka. Jag stod på Yasmin i några år. Efter att jag slutade med piller i maj förra året har jag inte haft ägglossning en enda gång, så för mig fungerade det inte. Men det är ju en standardbehandling vid PCO så det fungerar säkert för många.

Är du normalviktig? Om du är överviktig tycker jag att du ska försöka gå ner i vikt. Det kan göra stor skillnad.

Svar på tråden PCO - P-pillerstopp?