tips på BILLIGT julpyssel för STOR skala!! hjälp!
Jag har tagit på mig ansvaret för att komma på 4-5 pysselstationer för julpysselkväll på dotterns skola (tvåan). Det enda jag kan komma på är smällkarameller.
Behöver snabba tips nu!!
Jag har tagit på mig ansvaret för att komma på 4-5 pysselstationer för julpysselkväll på dotterns skola (tvåan). Det enda jag kan komma på är smällkarameller.
Behöver snabba tips nu!!
Kott-tomtar
.Man behöver inte så mycket.. kottar,flörtkulor och en liten tygbit till mössa
Pepparkaksfigurer i brun kartong som man dekorerar med vit penna och sedan sätter tråd i så man kan hänga upp dem.
Alternativt kan man sätta dem på rad och göra girlanger av dem.
Popcorns girlanger
Köp pärlplattor som föreställer tomtar/hjärtan och pärla och limma/stryk sedan och sätt snöre i för att kunna hänga upp dem.
Ristomtar:
Klipp en stor cirkel i röd filt som du fuller med grötris, limma ihop upp till och limma även dit en flirtkula. Måla ögon och mun, klipp till en luva av rödfilt och limma dit.
Tomtar med toarulle som kropp. Limma fast en flirtkula överst på en toarulle. Måla kroppen med pennor och måla även ansikte på flirtkulan. Limma ev dit garn som hår och sedan en luva av filt eller vanligt rött tyg.
Finns massa tips här:
skapligtenkelt.se/
Klicka på julpyssel bara!
Lycka till!!!
tack för era tips!!!
puffar lite igen!
Minns bara vad man själv fick göra i skolan
Hjärtanen man "flätade" samman och satte hängare på
Bivaxljus
Skinkpinne
Dekorerade julgranskulor
Tomtegirlang
Jultavla
Granprydnad i kristy med bokmärke
Julfrigurer i trolldeg
Dekorerade ljus
Det är vad jag minns just nu iaf
Julgran:
klipp ut en gran i grönt, lite tjockare papper, i valfri storlek
du kan ju ev förbereda detta innan..
klipp eller riv små bitar (typ 5x5 cm eller nåt) av silkespapper,
i vitt & rött & blått tex..
sen låter du barnen rulla dem till bollar - julgranskulor - som de
sedan limmar fast i granen
de kan ju även få en stjärna att fästa långst upp.. sätt fast granen med
häftmassa på väggen fint!
Förr flätade man ju hjärtan och liknande av papper i olika färger, och hängde i granen.
Någon som vet vad jag menar? Blev som en liten mini-väska liksom...
Sockerbitslykta är kul pynt. Man behöver blanda kristyr som fogmassa och sen doppar man sockerbitar och murar en cylinder med dem sen sätter man i ett vämeljus. Enkelt billigt? och jättefint(som en snölykta).