• Eleni

Erfarenheter av folksam?

Är folksam billigt? Och är det bra?
    har en Kommunal hemförsäkring från folksam, två bilar i mitt namn och sonens dagisförsäkring ligger också där.. Har bara blivit så, det är ju kommunen som tecknar dom övriga förutom bilarna. Har ni alla era försäkringar på samma ställe?
    Kan inget om försäkringar, men antar att vi borde ha alla på samma bolag för att spara mest? Nu har vi en ganska dyr(tycker jag) villaförsäkring på 350/månad som vi tog hos swedbank när vi köpte huset, det var förmånligt enl dom, då vi har lånet där. Då brydde jag mig inte om att kolla hemförsäkringen, för den är ju inte frivilig i mitt fall, tror tom att sambon har ytterligare en via sin fackförening.. För mig är detta en djungel. Ska man ha hem- och villaförsäkring på samma ställe? Och finns det såna där försäkringsgubbar att rådfråga som inte är knutna till nåt bolag och alltså bara drar fram fördelarna? Tycker jämt folk ringer och vill komma hem till en på ett möte, mne det kanske är bra att faktiskt prata med dom på folksam? Så kan man kolla priser och så. Så jäkla tråkigt och jobbigt, hatar att leva i trygghetsnarkomanernas land, men förstår ändå att man bara måste ha vissa försäkringar, bil förstås, och villan, men jag vill ha dom så billigt det bara går..

• Svar på tråden Erfarenheter av folksam?
  • mirakelasta

Läs försäkringsvillkoren på försäkringsbolagens hemsida. Folksam försäkrar inte mot tex hussvamp men det gör Trygg Hansa.

Jag fick förfrågan från Folksam häromdagen och den villaförsäkringen var hälften så dyr som den vi har. När man jämförde villkoren så var den hälften så bra.

För mig är brand och hussvampsförsäkring det viktigaste eftersom det är de två som kan göra att man förlorar hela sin bostad.

Man kan teckna en separat hussvampsförsäkring hos Anticimex om man vill.

Svar på tråden Erfarenheter av folksam?